Gerdab.IR | گرداب

حمله به دانشگاه ویرجینیا و اتهام به چین

تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴

چند روز پیش دانشگاه ویرجینیا اعلام کرد که مورد یک حمله سایبری قرار گرفته است و در اثر این حمله مجبور شده است تا برخی از خدمات آنلاین خود را از دسترس خارج کند. کارشناسان امنیتی آمریکایی ادعا کردند که ردپایی از حضور چین در این حمله پیداکرده‌اند.

به گزارش گرداب از سایبربان البته مسئولان این دانشگاه در ادامه این خبر افزوده‌اند که هیچ‌کدام از اطلاعات دانشگاه نظیر اطلاعات شخصی دانشجویان، اطلاعات حساب‌های بانکی و یا اطلاعات اجتماعی آنها به دست هکرها نیفتاده است.

همچنین هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه اطلاعات حساس تحقیقاتی این دانشگاه نیز به دست هکرها افتاده باشد وجود ندارد. مطابق سایر حملات قبلی به مراکز آمریکایی، مقامات امنیتی آمریکا ادعا کرده‌اند که ردپایی از چین در این حمله پیدا کرده‌اند. البته هیچ مدرک خاصی نیز برای اثبات این ادعای خود ارائه نکرده‌اند و بر اساس نوع حمله این حمله را به چین نسبت داده‌اند.

آمریکا معمولاً اتهام حملاتی را که باهدف جاسوسی انجام می‌شود متوجه چینی‌ها می‌کند.

مسئولان امنیتی درباره این حمله گفته‌اند:«نشانه‌هایی وجود دارد که به نظر می‌رسد این حمله از جانب چینی‌ها صورت پذیرفته باشد. این حمله در تاریخ 11 آگوست انجام شده است و در تاریخ مذکور هکرها توانسته‌اند به بخشی از شبکه ما دسترسی پیدا کنند.»

بعد از بروز این حمله مسئولان دانشگاه از شرکت امنیتی ماندیانت (Mandiant) درخواست کمک کردند. در ادامه نیز مسئولین دانشگاه در خبری اعلام کردند که حفره امنیتی که هکرها از طریق آن به شبکه دانشگاه دسترسی پیداکرده بودند برطرف شده است.

لازم به ذکر است که شبکه دانشگاه به دلیل به‌روزرسانی از دسترس کاربران خارج‌شده بود که امروز بعد از انجام به‌روزرسانی و رفع حفره‌های امنیتی مجدادا در دسترس کاربران قرار گرفته است.