Gerdab.IR | گرداب

احضار کاردار انگلیس در تهران

تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۸۹

كاردار انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد. رئیس اداره اول غرب اروپای وزارت امور خارجه در این دیدار، مراتب اعتراض کشورمان را درباره اظهارات سفیر این کشور به وی اعلام کرد.

به گزارش گرداب به نقل از شبکه خبر، در پی اظهارات اخیر سایمون گس سفیر انگلیس در تهران، درباره برنامه صلح آمیز هسته ای کشورمان و محدودیت های ضد ایرانی که در مصاحبه با تلویزیون بی بی سی فارسی بیان شد، پاتریک دیویس کاردار انگلیس در تهران در غیاب سفیر این کشور، احضار شد.

رئیس اداره اول غرب اروپای وزارت امور خارجه در این دیدار، مراتب اعتراض کشورمان را درباره اظهارات سفیر این کشور به وی اعلام کرد.

این مقام وزارت امور خارجه با اشاره به نکات مطرح شده از طرف سایمون گس در مصاحبه با بی بی سی فارسی، این اظهارات را غیر واقعی و نامتعارف دانست و درخواست کرد تا لندن هر چه سریعتر درباره اظهارت سفیر انگلیس در تهران، توضیح دهد.

کاردار انگلیس در پاسخ با اشاره به اینکه سفیر این کشور در سفر به سر می برد، قول داد ضمن انعکاس مراتب اعتراض تهران به لندن، موضوع را بررسی و نتیجه را متعاقباً اعلام کند.

سایمون گس سفیر انگلیس در ایران در مصاحبه با بی بی سی فارسی در اظهارات گستاخانه ای گفته بود: مهم‌ترین مسئله این است که باید هزینه سرپیچی ایران را از تحریم های شورای امنیت، بالا برد.