Gerdab.IR | گرداب

مسابقه‌ی هکرهای کلاه‌سفید

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

کره‌ی جنوبی میزبان مسابقه‌ی هکرهای کلاه‌سفید خواهد بود که در دو مرحله برگزار می‌شود. وزارت دفاع و سازمان جمع‌آوری اطلاعات ملی کره، پشتیبانان آن هستند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ مسابقه‌ی سایبری هکرهای کلاه‌سفید در کره‌ی جنوبی برگزار خواهد شد که طی آن بهترین متخصصان جلوگیری از هک در آن شرکت می‌کنند تا در زمینه‌ی مقابله با تهدیدات هکرها به رقابت بپردازند.

این مسابقه شامل دو دسته از شرکت‌کنندگان است و در دو مرحله برگزار می‌شود. یکی از این دسته‌ها پیشنهادهایی را ارائه می‌دهند که می‌تواند در زمینه ی سیاست‌ها و فناوری‌هایی که به رشد راهبرد امنیت سایبر کره کمک می‌کند، به کار گرفته می‌شود. دولت کره نظرات آن‌ها را در رشد و توسعه‌ی سامانه‌های خود انعکاس می‌دهد. مسابقه‌ی این دسته تا 18 اکتبر ادامه دارد.

دسته‌ی دیگر، کسانی هستند که در حوزه‌ی دفاع در برابر حملات سایبری تلاش می‌کنند. زمان برگزاری مسابقه‌ی این دسته نیز از 10 تا 21 اکتبر خواهد بود.

وزارت دفاع کره اعلام کرد: «در زمانی که فناوری‌ها و روش‌های حمله توسط هکرهای ناشناس به‌سرعت در حال افزایش است، بخش نظامی تلاش می‌کند تا با اقداماتی فضای سایبر را امن‌تر کند.»

این مسابقه به‌صورت سالانه برگزار می‌شود و وزارت دفاع و سرویس جمع‌آوری اطلاعات ملی کره (NIS) متصدیان و پشتیبانان آن هستند.

شایان‌ذکر است که کره‌ی جنوبی از سال 2013، بعد از حملات سایبری گوناگون به این کشور، تصمیم گرفت نیروهای متخصص امنیت سایبر بیشتری را تربیت کند.