Gerdab.IR | گرداب

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اذعان کرد:

علاقه کارکنان ارشد پنتاگون به دانلود تصاویر آزار جنسی کودکان

تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۸۹

روزنامه بوستون‌گلوب با اشاره به رسوایی بزرگ وزارت دفاع آمریکا طی روزهای اخیر نوشت: تنها توسط یکی از کارکنان ارشد، 8400 تصویر و 200 فیلم مستهجن در خصوص آزار جنسی کودکان از اینترنت دانلود شده است.

به گزارش گرداب به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، ده‌ها تن از کارکنان ارشد وزارت دفاع آمریکا به خاطر دانلود فیلم‌های مستهجن با محتوای اذیت و آزار جنسی کودکان از اینترنت، تحت تعقیب قرار گرفته‌اند.

این روزنامه در ادامه تصریح کرد: در بررسی تازه بازرسان دولتی آمریکا، ده‌ها تن از کارمندان و پیمانکاران دارای مناصب بالا در وزارت دفاع این کشور، به داشتن تخلفات اخلاقی و دریافت محتویات اینترنتی با مفاهیم سوء‌استفاده جنسی از کودکان متهم هستند.

در حالی که سخنگوی پنتاگون تنها با اعلام این موضوع که وزارت دفاع آمریکا این مسله را پیگیری جدی می‌کند، از ارائه جزئیات بیشتر در این خصوص خودداری کرده، روزنامه گاردین یادآور شده است: نگرانی پنتاگون فقط از ارتکاب این جرائم نیست بلکه به دلیل خطرات امنیتی است که ممکن است به وجود آید.

این روزنامه در توضیح مطلب بالا افزود: یکی از افرادی که در جریان این پرونده متهم شده، پیمانکاری است که تاییدیه سازمان امنیت ملی آمریکا را داشته و حتی قادر به شنود و استراق سمع مکالمات در سراسر جهان بوده اما اکنون از آمریکا گریخته و احتمالاً به لیبی رفته است.

روزنامه بوستون‌گلوب روز گذشته با افشای جزئیات دانلود حجم انبوهی از فیلم‌های مستهجن آزار جنسی کودکان در وزارت دقاع آمریکا، با استناد به یک گزارش جنایی از این وزارتخانه که در سال 2009 منتشر شده است، اعلام کرد: ممکن است تعداد افرادی که مرتکب این جرائم شده‌اند، کم باشد اما چنین جرائمی این افراد را با خطر حق‌السکوت‌خواهی و رشوه‌دهی  روبرو می‌کند و با توجه به دسترسی این افراد به تاسیسات نظامی، چنین روندی تهدیدآمیز است.

بوستون‌گلوب با بیان اینکه به 50 صفحه از اسناد بررسی‌های بازرسان ارشد دولتی که به صورت عمومی منتشر نشده دست پیدا کرده است، افزود: تنها در پرونده یکی از کارکنان ارشد، 8400 تصویر و 200 فیلم مستهجن درخصوص آزار جنسی کودکان از اینترنت دانلود شده است که براساس قوانین آمریکا، فرد مورد نظر باید به 5 سال زندان محکوم شود.

منیع: شبکه ایران