Gerdab.IR | گرداب

حمله به سازمان امور مالیاتی آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۳۹۴

کارشناسان امنیتی آمریکایی ادعا می‌کنند که تلفات حمله سایبری اخیر به سازمان امور مالیاتی و سرویس درآمدهای داخلی آمریکا (بخش مسئول وصول درآمدهای مالیاتی و غیر مالیاتی وزارت خزانه‌داری آمریکا) سه برابر بیشتر از میزان خسارت اعلام شده در ماه می بوده است.

به گزارش گرداب از سایبربان، این بخش از وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد حمله سایبری اخیر به یکی از دیتابیس‌های مربوط به این سازمان سبب شده است تا اطلاعات اظهارنامه‌های مالیاتی 334 هزار نفر از مالیات‌دهندگان این کشور به سرقت برود.

در ادامه اظهارنظرها در مورد این حمله، کارشناسان ادعا کرده‌اند که نتایج فاجعه‌بار این حمله بسیار بیشتر از میزانی بوده که در ابتدا گفته شده است. آنها میزان خسارت وارده را به این بخش حداقل سه برابر بیشتر از میزان قبلی اعلام شده عنوان می‌کنند.

این سازمان در ماه می 2015 اعلام کرد که در اثر یک حمله سایبری اطلاعات حدود 114 هزار نفر از مالیات‌دهندگان به سرقت رفته است که این سرقت اطلاعات در بازه‌ای 4 ماهه صورت پذیرفته است. همچنین در همین راستا اعلام شد که حداقل در 111 هزار مورد نیز تلاش برای دستیابی به اطلاعات مالیات‌دهندگان نافرجام مانده است.

اما در بازبینی جدیدی که در مورد خسارات وارد شده در اثر این حمله انجام شده است مشخص گردیده که آمار فراتر از میزان اعلام‌شده در قبل است. در آمار جدید مشخص شده است که اطلاعات حداقل 220 هزار مالیات‌دهنده به سرقت رفته است و آمار تلاش‌های نافرجام نیز در این مورد 170 هزار عدد بوده است.

در این حمله هکرها تلاش کرده‌اند تا از طریق بخش خدمات آنلاین این سازمان به اطلاعات مالیات‌دهندگان آمریکایی دسترسی پیدا کنند. مسئولین این سازمان ابراز نگرانی کرده‌اند که ممکن است این اطلاعات برای پر کردن اظهارنامه‌های جعلی برای فصل مالیاتی سال آینده، 2016، مورد استفاده قرار بگیرد.