Gerdab.IR | گرداب

سردار جعفری:

امریکا جرأت حمله به ایران را ندارد

تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۸۹

فرمانده كل سپاه در خصوص احتمال حمله آمريكا به ايران گفت: مرزهاي ما مسلح هستند و ما آمادگي كامل داريم و به همين دليل دشمن جرأت حمله نمي‌كند. آمريكا همه چيز را براي حمله به ايران آماده و زيرساخت‌هايش را تهيه كرده است، ولي جرأت حمله را ندارد زيرا مي‌داند شكست مي‌خورد.

به گزارش گرداب، سردار سرلشكر محمد علي جعفري فرمانده كل سپاه در اولين دوره آموزش مربيان درس آمادگي دفاعي كه صبح روز شنبه آغاز شد، اظهار داشت: برنامه‌ها در بسيج كه به دنبال فرامين امام (ره) است بايد به بهترين نحو اجرا شود تا بتوانيم كمال بهره‌برداري را داشته باشيم.

وي افزود: بحث آموزش دفاعي در سطح نوجوانان بسيار با اهميت است ولي متاسفانه تاكنون از اين فرصت، خوب استفاده نشده است. ما بايد بتوانيم براي آينده انقلاب از اين فرصت خوب استفاده كنيم.

سردار جعفري ادامه داد: جمهوري اسلامي بدون انقلاب اسلامي و استمرار آن معنايي ندارد و در نقطه مقابل، مخالفين انقلاب اسلامي اين ديدگاه را دارند و مدعي هستند كه وقتي نظام اسلامي مستقر شد ديگر نيازي به تداوم انقلاب نيست.
وي با بيان اينكه اين نگاه به دو شكل مطرح مي‌شود،‌ گفت: تعداد اندكي اين نوع نگاه را اعلام مي‌كنند و تعداد زيادي آن را بيان نمي‌كنند ولي اين هدف را دنبال مي‌كنند و اگر در اين راه حتي موجب كند شدن حركت انقلاب شوند در كار خود پيروز شده‌اند.

فرمانده كل سپاه ادامه داد: سپاه و بسيج مسؤول حفظ و نگهداري انقلاب و دستاوردهاي آن است و استمرار انقلاب اسلامي به اين معنا است كه جامعه و نظام ما هم در داخل و هم در خارج دائما در حال تحول به سوي خوبي‌‌ها،‌ ارزش‌ها و احكام قرآني است و اين رسالت بزرگ انقلاب اسلامي است و راه بسيار طولاني و پرخطري دارد زيرا همه استكبار براي مقابله با آن برخاسته‌اند و يك نبرد بزرگ بين انقلاب و استكبار شروع شده، ادامه دارد و پاياني نخواهد داشت.

سردار جعفري در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: عمق‌بخشي داخلي و خارجي انقلاب به عنوان رسالت سپاه به تصويب مقام معظم رهبري رسيده و به سپاه و بسيج ابلاغ شده است. عمق‌بخشي داخلي به عهده بسيج گذاشته شده كه مقابله با جنگ نرم نيز شامل آن است.

وي افزود: ما امروز هم در جنگ به سر می بریم، جنگ فقط آن هشت سال نبود. اينكه فقط صيانت از مرزها در صحنه فيزيكي وظيفه سپاه و بسيج است، اشتباه است. ما در جنگ نرم با دشمنان هستيم و برنامه‌ها و اقدامات پنهان و آشكار آنها در اين زمينه مشخص است، اما مشكل اين است كه ما در اين نوع جنگ كمتر حس جنگ و جنگيدن را داريم.

سردار جعفري ادامه داد: اين تفاوت جنگ نرم با جنگ سخت است. اگر در جنگ نرم، جنگ بيشتر حس مي‌شد افراد و امكانات بيشتري در مقابل آن بسيج مي‌شدند. ما پيامدهاي جنگ نرمی را كه سال‌هاست در آن قرار داريم، سال گذشته ديديم. ما بايد قبل از اينكه جنگ نرم به اقدام و مقابله فيزيكي منجر شود، آن را درك كنيم و براي مقابله با آن بسيج شويم. زيرا وظيفه و رسالت ما دفاع از انقلاب اسلامي است و اين دفاع صرفا نشستن و آمادگي براي زماني كه تهديد واقع مي‌شود، نيست.

فرمانده كل سپاه در بخش ديگري از سخنانش خاطرنشان كرد: حفظ نظام جمهوري اسلامي به حفظ اسلام وابسته است و در راستاي چنين ماموريت خطير و سرنوشت‌سازي كه رسالت سپاه و بسيج است، كار بر روي نسل جوان و سرمايه‌گذاري  در ايران هدف اصلي دشمنان در جنگ نرم است. زيرا اين قشر از یک سو بسيار آسيب‌پذير و از سويي براي حضور در صحنه‌هاي انقلاب و جان فشاني در راه انقلاب بسيار مستعد است. اين نسل هم يك فرصت است و هم آسيب‌پذير و دشمن  روي آنها سرمايه‌گذاري كرده و ما هم جز چند كار ساده، كاري نكرده‌ايم.

سردار جعفري در ادامه با اشاره به درس آمادگي دفاعي گفت: اين درس‌ كه قانونگذار سال‌ها پيش طراحي كرده و قرار بود بسيج در اين راه سرمايه‌گذاري كند، صرفا آشنايي دانش‌آموز با سلاح نبود. در درس آمادگي دفاعي قبل از آموزش كار با سلاح بايد آمادگي دفاعي به دانش‌آموز آموخته شود و شايد اصلي‌ترين دليل تعطيلي و تضعيف اين درس اين بود كه به اين سمت رفتيم تا كار با سلاح را به آنها بياموزيم در صورتي كه هدف، آمادگي دفاعي دانش‌آموزان بود.

وي ادامه داد: معلوم نيست كه همه مردم علاقمند به حضور در صحنه جنگ نرم براي دفاع باشند، همانطور كه در دفاع مقدس درصد نيروهايي كه مي‌توانستند در جبهه حضور پيدا كنند با درصد آنهايي كه آمدند خيلي متفاوت بود اما دفاع از انقلاب و دستاوردهاي آن صرفا در صحنه‌هاي نظامي خلاصه نمي‌شوند.

وي افزود: ما 8 سال با تهديد سخت در جنگ تحميلي و چند سال با ضد انقلاب درگير بوديم، ولي سال‌ها است كه جنگ نرم ما را تهديد مي‌كند. ما براي درس آمادگي دفاعي در مدارس و دبيرستان‌ها احتياج به بازنگري جديدي داريم كه بخش كمي از آن شايد كار با سلاح باشد.

سردار جعفري خاطرنشان كرد: اجبار كار با سلاح را مي‌شود برداشت و اجباري براي اين كار نباشد. چه بسا فردي كه از كار با سلاح مي‌ترسد در صحنه‌هاي ديگر و كار فرهنگي آمادگي خيلي از كارها براي دفاع از انقلاب را داشته باشد و مقام معظم رهبري هم تاكيد كردند كه بين بسيجيان نظامي و غيرنظامي تفكيكي صورت بگيرد.

فرمانده كل سپاه اظهار داشت: نگاه جديد تحولي و راهبردي به درس آمادگي دفاعي موضوعي است كه فرصت را براي هر دانش‌آموز و جوان اين كشور كه اكثرشان آماده دفاع از انقلاب هستند،‌ ايجاد كند.
وي افزود: ما نمي‌توانيم فقط بر روي فعاليت‌هاي نظامي در درس آمادگي دفاعي در بسيج تمركز كنيم، بلكه بايد صحنه‌هاي مختلف را در بسيج ايجاد كنيم و زمينه‌هاي فرهنگي را به وجود بياوريم.

سردار جعفري ادامه داد: نگاه مربيان بايد به موضوع درس آمادگي دفاعي بسيج و ايفاي نقش جوانان در دفاع از انقلاب عوض شود، تا اين تحول به وجود بيايد. هدف اصلي تقويت باورها و اعتقادات نسل جوان در استمرار انقلاب و مقابله با جنگ نرم است و بايد روي اين موضوع سرمايه‌گذاري جدي صورت گيرد.

فرمانده كل سپاه در خصوص تغيير كتب درس آمادگي دفاعي گفت: كتاب‌هاي جديد درس آمادگي دفاعي بايد سال آينده آماده شود ولي تا آن زمان كه اين كتاب‌ها آماده مي‌شود ما نبايد مثل گذشته عمل كنيم و صرفا به بخش نظامي بپردازيم. نياز امروز نسل جوان براي دفاع از انقلاب، تطبيق دادن وظيفه يك جوان مسلمان و نشان دادن الگوهاي جهاد در صحنه‌هاي جديد تهديد است.

سردار جعفري با بيان اينكه ما نبايد در افتخارات گذشته خود بمانيم بلكه بايد از آنها براي آينده استفاده و بهره‌برداري كنيم،‌ گفت: اين درخواست رهبري از سپاه و بسيج و همه مردم است و به دليل اينكه نتوانستيم در جنگ نرم خوب دفاع كنيم، تلفاتي داديم. دليل هم اين بود كه ما نمی دانستیم چگونه در اين حوزه خوب بجنگيم، مانند سال‌هاي اول جنگ تحميلي. ولي در آن زمان دغدغه‌مان اين بود كه ياد بگيريم چگونه با دشمن مقابله كنيم در جنگ نرم هم به همين صورت است. ما بايد ياد بگيريم چگونه با دشمن در جنگ نرم مقابله كنيم. رهبري سال‌هاست كه بر اين موضوع تاكيد مي‌كنند و ما حتما مي‌توانيم در اين جنگ هم پيروز شويم.

وي با بيان اينكه سختي كار فرهنگي سختي فكري است، اظهار داشت: آنهايي كه مي‌توانند در جبهه جنگ نرم پيشتاز باشند، الزاما آنهايي نيستند كه مي‌توانند سلاح به دست بگيرند. اين افراد بايد شناسايي شوند و بايد همت مضاعف داشت تا بتوان در اين صحنه كاري انجام داد و لازمه آن تحول در اين نوع نگاه است.

سردار جعفري افزود: نحوه تعامل نوجواناني كه در جنگ نرم زخمي شده‌اند، كار هر كسي نيست. مربيان آمادگي دفاعي بايد مجروحين جنگ را شناسايي،‌ جمع‌آوري و آنها را مداوا كند. البته اين كار سختي است و برگزاري اين دوره آموزشي به همين منظور است.

فرمانده كل سپاه ادامه داد: اگر از فرصت‌هاي موجود درست استفاده نكنيم، ممكن است در چند سال آينده دوباره با مشكل مواجه شويم و هدف ما گسترش دين و يك قدم نزديك‌ شدن به تشكيل جامعه اسلامي است.
سردار جعفري با اشاره به مراحل پنجگانه انقلاب كه مقام معظم رهبري پيش‌بيني كردند،‌ گفت: پيروزي انقلاب، استقرار نظام اسلامي، تشكيل دولت اسلامي، ساختن جامعه اسلامي و كمك به توسعه جامعه جهاني اسلام، مراحل پنجگانه انقلاب است و ما در مرحله سوم و چهارم هستيم و البته سه مرحله پاياني بايد با هم پيش برود.

فرمانده كل سپاه گفت: آمادگي‌هاي آينده سپاه بايد همه ‌جانبه باشد و ما تهديدات آينده را فقط نظامي نمي‌بينيم و تقسيم مأموريت‌ها بين بخش‌هاي مختلف سپاه كه اخيرا صورت گرفته باعث مي‌شود آمادگي‌ها بيشتر شود.

فرمانده كل سپاه با اشاره به تحريم‌هاي اقتصادي اخير عليه ايران گفت: تحريم‌هاي اقتصادي اثری در حركت انقلاب نداشته و نخواهد داشت و اين تحريم‌ها هميشه باعث قوي‌تر شدن انقلاب بوده است و البته اينها را دشمنان نمي‌فهمند.

سردار جعفري در بخش ديگري از سخنانش اظهار داشت: متمركز شدن بر روي آموزش نظامي بسيجيان مشكلي بود كه باعث عقب‌ماندگي در حوزه جنگ نرم شد. البته دولت فعلي بودجه‌هاي خوبي در حوزه‌هاي فرهنگي گذاشته است كه با دوره‌هاي قبل قابل مقايسه نيست و بايد كارهاي مؤثر در اين حوزه انجام شود.

سردار جعفري همچنين در خصوص روش عضوگيري در سپاه تصريح كرد: روش عضوگيري در سپاه عوض شده و به عضويابي تبديل شده است كه در حال انجام مي‌باشد و اگر فرزندان پاسداران جزء بهترين‌ها باشند حتما عضويابي مي شوند و در سپاه شاغل خواهند شد.

سردار جعفري همچنين در خصوص محاكمه سران فتنه اظهار داشت: محاكمه سران فتنه قرار است مردمي باشد و اين محاكمه در حال صورت گرفتن در اذهان مردم است. محاكمه قانوني هم در زمان خود صورت مي‌گيرد و خود آنها هم متوجه شده اند كه ديگر جايي در بين مردم ندارند و اين بزرگترين محاكمه و ضربه به آنها است.

فرمانده كل سپاه در ادامه در خصوص احتمال حمله آمريكا به ايران گفت: مرزهاي ما مسلح هستند و آمادگي كامل داريم و به همين دليل دشمن جرأت حمله نمي‌كند. آمريكا همه چيز را براي حمله به ايران آماده كرده و زيرساخت‌هايش را تهيه كرده ولي جرأت حمله را ندارد زيرا مي‌دانند شكست مي‌خورد.
وي افزود: آمادگي نظامي سپاه خيلي خوب است و دليلش اين است كه ما بعد از جنگ بر روي تجهيزات دفاعي و آمادگي كشور تمركز كرديم و 20 سال براي اين كار زمان داشتيم و روند خودكفايي‌ها بسيار خوب است و از جديدترين موشك‌ها تا پيشرفته‌ترين تانك‌ها را خودمان مي‌سازيم.
 
منبع: سپاه نیوز