Gerdab.IR | گرداب

وضعیت قرمز سایبری در مالزی

تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۴

به صدا در آمدن آژیر خطر حملات سایبری در مالزی در پی اعلام جنگ گروه Anonymous علیه دولت این کشور

به گزارش گرداب از سایبربان، دولت مالزی در فاصله چند روز مانده به روز ملی این کشور (29 آگوست) با تهدیدات جدی در حوزه سایبری مواجه شده است.

بعد از انتشار پیام ویدئویی گروه Anonymous در مالزی مبنی بر اعلام جنگ سایبری علیه این کشور، مدیریت برنامه‌ریزی و نوآوری دولت در ابلاغیه‌ای به کلیه وزارتخانه‌ها و بخش‌های مختلف دولتی از آنها خواسته است تا نسبت به امن سازی وب‌سایت‌های خود اقدام نمایند. دولت مالزی هم‌اکنون در حالت آماده‌باش قرار دارد تا از بروز حملات سایبری علیه دولت جلوگیری نماید.

همچنین دولت یک همکاری بین المللی را با پلیس فدرال آمریکا و پلیس اینترپل برای مبارزه با این گروه از هکرها آغاز کرده است.

بخش‌های مختلف فناوری در این وزارتخانه‌ها مسئول بررسی و نظارت بر وب‌سایت‌ها و سرورهایی شدند که ممکن است تا تاریخ 30 آگوست در این کشور مورد حمله سایبری قرار بگیرند.

چند روز پیش گروه Anonymous مالزی در پیامی که به صورت ویدئویی ضبط شده بود اعلام کرد که یک جنگ تمام عیار اینترنتی را علیه چندین وب‌سایت دولتی از جمله وب‌سایت پلیس مالزی، کمیته مبارزه با فساد (MACC) و گروه توسعه مالزی با نام برهاد Berhad آغاز خواهد کرد.

 ظاهراً این گروه هکری در پیام خود، خواستار کناره‌گیری نخست‌وزیر مالزی از قدرت شده بودند و تهدید کرده بودند که در صورت عدم کناره‌گیری وی از قدرت، حملات سایبری سهمگین خود علیه وب‌سایت‌های دولتی را آغاز خواهند کرد. تاریخ آغاز این حملات 29 آگوست و همزمان با آغاز مسابقات رالی Bersih 4.0 در کوالالامپور اعلام شده است.