Gerdab.IR | گرداب

اجرای طرح رجیستری موبایل از مهرماه

تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴

معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد مرکزی مبارزه باقاچاق کالا و ارز گفت: با هدف مبارزه با قاچاق تلفن همراه طرح رجیستری (کدینگ) موبایل از مهرماه سال جاری در کشور اجرایی می شود.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان، از ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، سیدعلیرضا گلستانی زاده با بیان اینکه با هماهنگی به عمل آمده و برنامه ریزی های صورت گرفته و به منظور مبارزه با قاچاق موبایل طرح رجیستری تلفن همراه توسط دستگاه های مسوول اجرا می شود، افزود: سال گذشته ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز برای جلوگیری از افزایش واردات غیرقانونی موبایل، رجستر شدن تلفن های همراه را پیشنهاد کرده بود.
 
وی اضافه کرد: در این پیشنهاد مطرح شد واردکنندگانی که اقدام به ورود قانونی موبایل به داخل کشور می کنند، شماره سریال کالاهای وارداتی توسط آنها ثبت و در اختیار گمرک قرار گیرد.

معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، تصریح کرد: براساس این پیشنهاد این شماره سریال ها علاوه بر گمرک، در سازمان تنظیم مقررات نیز ثبت می شوند ضمن اینکه با اجرای ثبت سریال در رگولاتوری اگر موبایل غیر قانونی وارد شد، اجازه فعال کردن سیم کارت روی آن داده نمی شود.

گلستانی زاده افزود: با اجرای این طرح اپراتورهای تلفن همراه به دستگاه های تلفن همراهی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده باشند خدمات ارایه نخواهند داد.

معاون برنامه ریزی، نظارت و هماهنگی اقتصادی ستاد با اشاره به حجم گسترده قاچاق موبایل در کشور، گفت: با اجرای کامل این طرح قاچاق موبایل از بین می رود.