Gerdab.IR | گرداب

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا اعلام کرد:

دسترسی مقامات ایرانی به خدمات اینترنتی و تلفنی "رادیو فردا"

تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۸۹

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا، کار کردن روی ذهنیت نسل جوان ایرانی نسبت به آمریکا را برای دیپلماسی عمومی آمریکا بسیار حیاتی دانست.

کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در گزارشی با عنوان "پخش بین المللی رادیو و تلویزیون‌ آمریکا، آیا کسی آن را می شنود؟" به بررسی عملکرد رسانه‌های خارجی آمریکا در حوزه دیپلماسی عمومی در جهان پرداخته است.

به گزارش گرداب به نقل از مشرق، بخشی از این گزارش به بررسی عملکرد رسانه های این کشور به ویژه صدای آمریکا (VOA) در حوزه مخاطبان ایرانی اختصاص یافته است.

این گزارش با پیچیده توصیف کردن روابط آمریکا با مردم ایران می نویسد: حکومت ایران در فوریه 2010، هفت روزنامه‌نگار ایرانی را به اتهام فعالیت برای "شبکه‌های ماهواره‌‌ای صهیونیستی ضدانقلاب" دستگیر کرد. در حقیقت اکثر این افراد دستگیر شده، فقط با رادیو فردا مصاحبه کرده بودند و حتی پیشنهاد کار نیز به آن‌ها داده نشده بود. اما از آنجایی که این مصاحبه‌ها در خارج و در کشورهای "امن" انجام گرفته‌ بودند، این دستگیری‌ها، مانند آب سردی بر پیشانی رادیو فردا ریخت. زیرا نشان‌دهنده این بودند که مقامات ایرانی به خدمات اینترنتی و یا تلفنی رادیو فردا دسترسی دارند. رادیو فردا تمهیداتی برای مبارزه با این مسأله اتخاذ کرد. اما شکی نیست که دولت ایران به هک کردن و نفوذ در سازمان‌های خبری آمریکایی ادامه خواهد داد.

این گزارش کار کردن روی ذهنیت نسل جوان ایرانی نسبت به آمریکا را که نیمی از جمعیت ایران، بعد از انقلاب 1979 را تشکیل می دهد، برای دیپلماسی عمومی آمریکا بسیار حیاتی دانسته است و با تاکید بر لزوم تمرکز دیپلماسی مردم با مردم آمریکا بر جوانان ایرانی به ذکر نمونه هایی از تلاش آمریکا در این حوزه طی سال‌های 2006 تا 2008 می پردازد.