Gerdab.IR | گرداب

۵۱ شرکت متقاضی پروانه اپراتور مجازی

تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ۵۱ شرکت درخواست راه‌اندازی اپراتور مجازی موبایل داشته‌اند.

به گزارش گرداب از تسنیم، محمود واعظی درباره برنامه‌های آینده حوزه موبایل اظهار کرد: برنامه‌هایی برای آینده در پیش داریم این است که در زمینه تلفن همراه بتوانیم به اپراتورهای مجازی نیز پروانه دهیم به این معنا که نیاز به سرمایه‌گذاری و احداث شبکه جدید نباشد.
 
وی عنوان کرد: نحوه کار به این شکل است که از بخش خالی سه اپراتور موجود طبق قرارداد به صورت مجازی به مشترکان و متقاضیان خدمات مخابراتی، سرویس‌دهی خواهد شد.
 
وزیر ارتباطات اشاره‌ای به فراخوان اپراتورهای مجازی داشت و گفت: در این رابطه فراخوانی صادر شد و زمان این فراخوان دو هفته گذشته به پایان رسید و در آن 51 شرکت درخواست دادند و هم‌اکنون ارزیابی آنها در دست اقدام است.
 
او درباره صادارت اینترنت به کشورهای همسایه نیز گفت: دو برنامه و اقدام در ارتباط با کشورهای همسایه انجام می‌دهیم اول اینکه در حال حاضر امکاناتی را فراهم کردیم که امکان ترانزیت اینترنت و پهنای باند آنها از مسیر ایران برای اروپا و جنوب شرق آسیا امکانپذیر است.
 
وی افزود: همانطور که اینترنت کشور ما از دیگر مرزها عبور می‌کند و هزینه‌ای برای ما ایجاد می‌کند، در ترانزیت اینترنت همسایگان از مسیر کشور ما نیز درآمدی نصیب ما می‌شود و رابطه دیگر، خرید اینترنت توسط همسایگان از کشور ماست. هم‌اکنون مذاکراتی با کشورهای همسایه صورت گرفته که ماهیانه اجاره‌ای را در این رابطه پرداخت کنند.