Gerdab.IR | گرداب

ایران در کارگاه تهدیدات سایبر در استرالیا

تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴

کارگاه آشنایی با تهدیدات سایبر، ماه آینده در استرالیا برگزار می‌شود. یکی از موضوعات آن، تهدیداتی است که مدعی هستند از سوی ایران ایجاد می‌شود.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ گروه امنیتی شرکت HP در ماه آینده در شهرهای ملبورن و سیدنی، کارگاه آموزشی در مورد تهدیدات سایبری برگزار خواهد کرد. تدریس در این کارگاه بر عهده‌ی ارل متثیوس (Earl Matthews)، رئیس سابق بخش امنیت سایبر نیروی هوایی آمریکا، است. وی در مورد روش‌های مقابله با آسیب‌پذیری‌های داده‌های بزرگ (big data) و تشخیص تهدیدات درون و برون‌سازمانی صحبت خواهد کرد.

تحقیقات شرکت HP نشان می‌دهد که بیشتر تهدیدات ممکن است از جایی باشد که حتی کسی گمان نمی‌کند. این شرکت اعلام کرد که زمانی وجود داشت که متداول‌ترین نوع آسیب‌پذیری، پیکربندی اشتباه وب سرور بود، درحالی‌که شمار برنامه‌های کاربردی تحت وب که یک یا بیش از یک آسیب‌پذیری دارند، از 72 درصد در سال 2013 به 86 درصد در سال 2014 افزایش یافته‌اند.

نکته‌ی مهم این است که یکی از رسانه‌های انگلیسی اعلام کرد: «زمانی که شما در مورد تهدیداتی که از کشورهایی مانند ایران و کره‌ی شمالی هستند فکر می‌کنید، ممکن است آدم‌های بد درون سازمان شما نفوذ کرده باشند و متوجه آن‌ها نباشید.»

شایان‌ذکر است که این کارگاه، در روزهای نهم و دهم سپتامبر برگزار می‌شود.

در مورد رئیس سابق بخش امنیت سایبر نیروی هوایی آمریکا باید گفت که وی دارای نشان افتخاری «Frank Byron Rowlett Award» از سوی سازمان امنیت ملی آمریکا است که این نشان به متخصصین امنیت سامانه‌های اطلاعاتی اعطا می‌شود و همچنین دارای نشان‌های دیگر از سوی دولت فدرال این کشور است و خدمات دیگری نیز در بخش‌های مختلف اطلاعاتی آمریکا انجام داده است.