Gerdab.IR | گرداب

هک شدن اطلاعات شبکه‌ی کاریابی TEAM

تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴

یک هکر سعودی سامانه‌های یک سازمان کاریابی انگلستانی را هک کرده است.

به گزارش گرداب از سایبربان، یک هکر سعودی به سرورهای سازمان کاریابی TEAM نفوذ کرده و اطلاعات آن را به سرقت برده است. TEAM شبکه‌ای بین‌المللی از متخصصان کاریابی مستقل است که در انگلستان قرار دارد.
 
پس از هک کردن و دور زدن سامانه‌های امنیتیِ سرورهای TEAM، هکر سعودی اطلاعات نام کاربری و کلمه‌ی عبور سازمان‌های کاریابی متعددی که با شبکه TEAM در ارتباط بودند را به سرقت برد.
 
در این حمله، هکر از آسیب‌پذیری بانک اطلاعاتی استفاده کرده و به سرور دست رسی پیداکرده است و اطلاعات 2613 سازمان کاریابی و کاربران این سازمان‌ها را به سرقت بردند.
 
پس از به سرقت بردن اطلاعات، هکر آنها را در سطح اینترنت منتشر کرد. در میان اطلاعات، نام کامل، شماره تلفن، آدرس پست‌های الکترونیکی، اطلاعات حساب‌های کاربری و رمز عبور سازمان‌های کاریابی مختلفی وجود دارد.
 
در حال حاضر اطلاعات خصوصی صدها سازمان کاریابی در سطح اینترنت منتشر شده است. به اعتقاد متخصصان حوزه فناوری اطلاعات، این‌گونه سازمان‌ها به مسئله‌ی امنیت سایبری خود اهمیت چندانی نمی‌دهند، آن‌چنان‌که TEAM  اطلاعات رمز عبور خود را بدون اینکه رمزنگاری کند در سرورهای خود ذخیره و نگهداری می‌کرده است. هم‌چنین TEAM هیچ‌گونه تراکنش مالی را از طریق وب‌سایت‌های خود انجام نمی‌دهد.
 
درباره‌ی TEAM
 
TEAM یک سازمان بین‌المللی متشکل از متخصصان کاریابی است که خدمات کاریابی به مشتریان خود ارائه می‌دهد.