Gerdab.IR | گرداب

همکاری پنتاگون با اپل و بوئینگ

تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴

پنتاگون با همکاری شرکت‌هایی مانند اپل و بوئینگ قصد دارد فناوری‌های جدیدی را برای لباس سربازان تولید کند.

به گزارش گرداب از ایرنا؛ وزارت دفاع آمریکا قرار است با شرکت‌هایی همچون اپل،‏ بوئینگ‏ و دانشگاه هاروارد، همکاری جدیدی را برای توسعه حسگرهای انعطاف‌پذیر به‌منظور تولید تجهیزات و فناوری‌های پوشیدنی پیشرفته‏ برای سربازان آغاز کند.
 
مجموعه‌ی این شرکت‌ها و مؤسسات با عنوان گروه FlexTech شناخته می‌شوند. بر اساس اظهارات مقامات وزارت دفاع آمریکا، توسعه‌ی سریع فناوری‌های جدید‏، پنتاگون را مجبور کرده است که به‌ جای توسعه‌ی فناوری‌های موردنیاز خود‏، به همکاری با بخش خصوصی روی آورد.

پنتاگون به دنبال توسعه‌ی فناوری‌های جدید با استفاده از فناوری‌های پیشرفته‌ی چاپ سه‌بعدی است تا بتواند تجهیزات الکترونیکی انعطاف‌پذیری را تولید کند که قابلیت نصب و استفاده در لباس سربازان را داشته باشد.

همچنین قصد دارد از این فناوری‌ها در نظارت آنی بر یکپارچگی ساختار بدنه‌ی کشتی‌ها، هواپیماها و سایر جنگ‌افزارها بهره بگیرد. دولت آمریکا قصد دارد در طول 5 سال آینده 75 میلیون دلار در برای تولید این فناوری‌ها سرمایه‌گذاری کند.‏ همچنین شرکت‌هایی که توسط آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی این کشور اداره می‌شوند نیز 90 میلیون دلار از بودجه‌ی خود را به این حوزه اختصاص داده‌اند. به‌علاوه قرار است ایالات آمریکا حدود 117 میلیون دلار در این حوزه سرمایه‌گذاری کنند.

گروه FlexTech متشکل از 162 شرکت‏، دانشگاه و گروه صنعتی و تحقیقاتی‏، از شرکت هواپیمایی بوئینگ گرفته تا شرکت اپل‏، دانشگاه هاروارد و بسیاری از مؤسسات و کالج‌های محلی است.

اولین تجربه‌ی دولت آمریکا در ایجاد گروه‌های تحقیقاتی مشترک در بخش خصوصی و دولتی به سال 2012 بازمی‌گردد که گروه مشابهی را به‌منظور توسعه فناوری‌های چاپ سه‌بعدی تشکیل داد.