Gerdab.IR | گرداب

احتمال تحریم چین و روسیه توسط آمریکا

تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴

برخی مقامات دولت آمریکا اعلام کرده‌اند که احتمالاً تحریم‌هایی را علیه چین و روسیه به استناد فرمان تحریم سایبری اوباما اعمال خواهند کرد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ یکی از رسانه‌های غرب اعلام کرد آمریکا احتمالاً تحریم‌هایی را علیه چین و روسیه به دلیل حملات سایبری آن‌ها به آمریکا اعمال می‌کند؛ اما برخی از مقامات آمریکا معتقدند که تحریم‌های آمریکا به اقتصاد این کشور ضربه‌ی بیشتری وارد می‌کند.

خبر احتمال تحریم چین در هفته‌های آینده اعلام خواهد شد؛ یعنی زمانی که رئیس‌جمهور چین می‌خواهد با اوباما دیدار کند. سخنگوی سفارت چین در آمریکا گفت: «چین از امنیت سایبر حمایت می‌کند و دوست دارد با آمریکا مذاکراتی در این زمینه داشته باشد. اتهام زنی مشکل ما را حل نمی‌کند.»

باید این نکته را یادآور شد که اوباما از ماه آوریل 2015 فرمانی را صادر کرد که بر اساس آن تمام هکرها و شرکت‌هایی که به آن‌ها وابسته‌اند را تحریم کنند. وی گفته بود: «به تمام کسانی که به زیرساخت‌های حیاتی ما صدمه می‌زنند، در شبکه‌های ما اختلال ایجاد می‌کنند، اطلاعات تجاری و امنیتی، اطلاعات شخصی شهروندان را به سرقت می‌برند هشدار می‌دهیم. از این پس ما این افراد و شرکت‌ها را تحریم می‌کنیم و رابطه‌ی تجاری خود را با آن‌ها کاهش خواهیم داد. این کار ما تأثیر بسیار بدی بر درآمد و اقتصاد آن شرکت‌ها خواهد گذاشت.»

به‌علاوه اخیراً نیز برخی مقامات دولت فدرال آمریکا اعلام کردند که تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال می‌کنند ولی هنوز تصمیم قطعی در مورد این تحریم‌ها گرفته نشده است. در مقابل، مقامات روسیه هنوز راجع به تصمیم آمریکا مبنی بر تحریم این کشور نظری نداده‌اند. آمریکا مدعی است که روسیه به کاخ سفید و شبکه‌های پنتاگون حمله کرده است.