Gerdab.IR | گرداب

سردار سلامی در تجمع بسیجیان:

دستی که به سمت گزینه نظامی برود قطع می‌کنیم

تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۴

جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ما روزانه رفتار آمریکایی‌ها را رصد می‌کنیم و منتظر فرصتیم تا اگر غلطی کنند،تمام منافع اقتصادی و سیاسی آنها را به آتش بکشیم.

به گزارش گرداب از فارس سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز طی سخنانی در تجمع بزرگ 50هزار نفری گردانهای بسیج که در قالب رزمایش اقتدار ثارالله در بوستان ولایت تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه بسیجیان و سپاهیان از درون روزهای سخت دفاع مقدس آمده اند، گفت: این همان دوران پرشکوهی بود که جوانان آن عصر همچون شما در دل شب در سنگرهای دشمنی که بخشی از خاکم سرزمین  ما را اشغال کره بود و آمده بود تا نظام سلطه را بر سرنوشت ملت ایران بازگرداند هجوم می‌بردند.

وی افزود: این جوانان خاکریز ها را فتح می کردند و از رودخانه عبور می‌کردند باتلاق ها و هورها را پشت سر می‌گذاشتند وبا فریادها تکبیرشان پیام پیروزی ملت را تحت هدایت های امام(ره) منتشر می‌کردند.

سلامی خطاب به بسیجیان گفت: شما از دل آن حادثه شکوهمند و سخت آمده‌اید که پیام‌آور حقیقی استقلال این ملت و حفظ تمامیت عرضی آن تحمیل اراده سیاسی به یک آرایش بین‌‌المللی بود که در مقابلکان صف کشیده بود.

وی خاطر نشان کرد: شما آن روزها تمام سیاست‌های آمریکا را که یک جنگ 8 ساله ر ا در مقیاس مدیریت جهانی مدیریت می‌کرد در هم شکستید؛‌ شما از دورن ریگزارهایی آمده اید که در آن شب زیبا و الهی از رمل‌های طبس به پا خاستند و هلی‌کوپترها و هواپیماها و نیروهای حرفه‌ای دلتای آمریکا را در قلب کویر ایران به آتش کشاندند.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شما میراث داران آن نسل‌های مقاوم و باشکوهی هستید که پیکر جاودانه آنان امروز در نقاب خاک رخ پنهان کردند اما آثار باشکوه شهادت و جانبازی و فداکاری آنان برای همیشه هویت اسلامی و انقلابی این ملت را با زیباترین نمادها نقاشی خواهد کرد.

وی خطاب به گردان‌های بسیجی شرکت کننده در رزمایش اقتدار ثارالله اظهار داشت: شما از درون فتنه های پیچیده ای آمده اید که نظام سلطه برای استحاله شخصیت و محتوای انقلاب اسلامی طراحی کرده بود؛‌ از دل شکوه مقاومت ملت در 9 دی برای خنثی کردن فتنه 88.

وی ادامه داد: شما از درون استراتژی جهانی تحریم اقتصادی غرب به ویژه آمریکا در این میدان حاضر شده اید؛‌ آن استراتژی ننگینی که ملت ایران با صبر با شکیبایی با ثبات قدم با ایستادگی با پیروی از ولی امر خویش با استمداد از تدابیر نورانی امام خود با تکیه بر فرهنگ نورانی عاشورا با الهام از ایستادگی پیامبر و اصحابش در آن محاصره ها و تحریم‌ها این راهبرد و استراتژی دشمن را در هم شکستید.

سلامی گفت: این مقاومت و اقتدار و ایستادگی، شکوه و عظمت شما بود که دشمن را وادار کرد از جاده گزینه نظامی و از مسیر تحریم اقتصادی و تلاش برای انزوای سیاسی و جاده ننگین عملیات روانی سرانجام به مسیر دیپلماسی تن دهد.

وی تصریح کرد: این بار شما بسیجیان بودید که شاید برای اولین در تاریخ پیدایش امپراطوری ها و به خصوص در تاریخ حیات یک قدرت به ظاهر مسلط جهانی او را وادار به تغییر رفتار و راهبرد کردید،‌ بنابر این،‌ این اجتماعی که در اینجاست پیمانی است فشرده از مقاومت ملت ایران از روح استکبار ستیزی از بی اعتنایی و بی اعتمادی به دشمنان کوچک و بزرگ. نشانه ایست از هیبت و جلالت و عظمت ملتی بزرگ که تصمیم گرفته است برای همیشه خود را در تاریخ، مستقل، پایدار با دوام و پیشرفته نشان دهد.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: شما از دل هسته‌های اتمی در آمده اید که شهید احمدی روشن، شهید علی محمدی شهید شهریاری،‌ شهید رضایی و دیگر شهیدان آن را شکافتند و ما را به عضویت در باشگاه دارندگان انرژی صلح آمیز هسته‌ای در یک ارتفاع عظیم درآوردند.

وی خطاب به بسیجیان شرکت کننده در رزمایش اقتدار ثارالله افزود: شما از دل ماهواره‌ها و موشک‌هایی آمده‌اید که سینه فضا را می‌شکافند؛ شما از دل پیشرفت‌های بزرگی در اینجا حاضر شده‌اید که در عصر تحریم و محاصره توانستند از ارتفاع ممانعت دشمن عبور کنند.

سلامی در ادامه گفت: شما بسیجیان از دل نبردهای 33 روزه و 22 روزه و 8 روزه و 51 روزه آمده‌اید که ارتش افسانه‌ای رژیم صهیونیستی را برای 4 بار با افسردگی، شکست و ناکامی مواجه کرد اما امروز آمده‌اید بگویید ما تا آخر ایستاده‌ایم؛ آمده‌آید بگویید اگر آمریکایی‌ها همچنان از در دسترس بودن گزینه نظامی صحبت می‌کنند اما ما هم با منطق و با عمل و با ذخیره‌سازی قدرت دفاعی هوشمند و ویرانگرمان همان عبارت امام را تکرار می‌کنیم که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مقامات آمریکایی هر آنچه بخواهند می‌توانند بگویند اضافه کرد: اما نمی‌توانند هر آنچه می‌خواهند عمل کنند؛ فرق بین گفتار و عمل آنها تفاضل بین توهمات و خیالات و رؤیاها و آرزوهای آنهاست با توانایی‌ آنها برای عمل.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند کشوری که می‌تواند سفره حیات تنفس سیاسی آنها را در جهان اسلام و غرب آسیا تنگ کند و استراتژی‌ها و سیاست‌های سلطه‌طلبانه آنها را در جهان اسلام با شکست مواجه کند هرگز تسلیم اراده سیاسی دشمنان خود نخواهد شد.

وی تأکید کرد: آمریکایی‌ها می‌دانند کشوری که می‌تواند با الهام‌بخشی روح انقلابی خود ظرفیت‌های عظیم و پایان‌ناپذیری را در بلاد اسلامی ایجاد کند که استراتژی‌های عملیاتی و میدانی آمریکا را در سرزمین‌های اسلامی در لبنان، سوریه،‌ عراق، بحرین و یمن با شکست مواجه کند هرگز فریب مفاهیم به ظاهر شیک آنها را نخواهد خورد.

سلامی در ادامه گفت: آمریکایی‌ها می‌دانند همه جا منافع آنها زیر برد آتش‌های ماست؛ دشمنان ما به خوبی استعدادها و ظرفیت‌های دفاعی و تهاجمی ما را می‌دانند اما باز در میدان عملیات روانی از دسترس بودن گزینه نظامی سخن می‌گویند.

وی تصریح کرد:‌ این عبارات نخ نما شده برای ملت بزرگ ایران حقیرتر از آن است که معتبر شناخته شود زیرا دنیا می‌داند قدرت نظامی آمریکا از اعتبار ساقط شده است؛ هر چند هنوز آمریکا دارای قدرت نظامی بزرگی است اما این قدرت فاقد آفرینش منفعت و پیروزی سیاسی است و به همین دلیل که از اعتبار و منزلت افتاده است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ما شاهد شکل‌گیری منحنی زوال قدرت غرب در جهان هستیم و در عین حال شاهد درخشش خورشید انقلاب اسلامی در همه سرزمین‌های اسلامی.

وی عنوان داشت: موازنه قوا به نفع مسلمانان در حال تغییر است و امروز سیاست‌های دشمنان ما متوقف شده است؛ آنها باید بدانند که دیگر بیش از این نمی‌توانند ثروت‌های مادی و هویت‌های معنوی ملت‌های مسلمان را به غارت ببرند چرا که مسلمانان بیدار شده‌ و به راه افتاده‌اند و همه سرزمین‌های اسلامی به میدان مقاومت علیه استراتژی‌های آ‌مریکا تبدیل شده است و این واقعیت، سیمای ژئوپلتیک آینده جهان و منطقه را شکل خواهد داد.

سلامی خطاب به بسیجیان شرکت کننده در رزمایش 50 هزار نفری اقتدار ثارالله و نیز ملت ایران گفت: این را بدانید چه توافق صورت بگیرد چه نگیرد آمریکا دشمن درجه یک ملت مسلمان ایران و جهان اسلام است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هم مخالفان و هم موافقان توافق هسته ای در آمریکا به دنبال دشمنی با ملت ایران بوده و مانند دو لبه یک قیچی علیه انقلاب اسلامی عمل می‌کنند، گفت: ما روزانه رفتار آنها را رصد می کنیم و منتظر فرصتیم تا اگر غلطی کنند، تمام منافع اقتصادی و سیاسی آنها را به آتش بکشیم.

سلامی تاکید کرد: اگر بخواهند دست به سمت گزینه نظامی ببرند، گردهایشان را بر فراز آسمان پرتاب کرده و انگشتهایشان را قطع می‌کنیم.

وی ادامه داد: چه توافق بشود و چه نشود، حامی ملت های مظلوم و مسلمان در برابر سلطه آمریکا خواهیم بود.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: چه توافق بشود و چه نشود، پیشرفت های علمی و فنی خود را برای تبدیل شدن به یک تکیه گاه برای تمدن بزرگ اسلامی دنبال می کنیم و هیچگاه ظرفیت های اقتصادی خود را در اختیار نظام سلطه نمی‌گذاریم و فرش قرمز زیر پای مقامات سلطه قرار نمی دهیم.

سلامی تصریح کرد: ما اجازه نفوذ اندیشه های غرب گرایانه را نه در پیکره جامعه و نه اجتماعات روشنفکریمان نخواهیم داد و از  از همه مسئولان سیاسی و مقامات هم می خواهیم همانطور که رهبری معظم انقلاب فرمودند، با روحیه، ثبات قدم و توجه به ادبیات انقلابی، همواره رفتار و گفتار خود را با دشمن تنظیم کنند.

وی گفت: ما بنا به فرمان رهبر معظم انقلاب، با تمام توان، در همه میدانها و عرصه ها حاضر خواهیم بود.