Gerdab.IR | گرداب

اعتراض سازمان عفو بین الملل به نقض حقوق بشر در آمريکا

تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۸۹

عفو بين‌الملل معتقد است: نظارت بسيار کمي در خصوص نقض حقوق بشر در آمريكا صورت مي گيرد و اقليت‌هاي قومي و نژادي به طور گسترده اي از خشونت پليس آمريكا آسيب می بینند.

خشونت و رفتار وحشيانه روز افزون پليس ايالات متحده عليه اقليت هاي ساکن در اين کشور و برخورد مقامات آمريکا سبب شده است که سازمان عفو بين الملل در وب سايت خود با انتشار بيانيه اي به انتقاد از سياست‌هاي پليس آمريکا در نقض حقوق بشر بپردازد.

به گزارش گرداب به نقل از خبرگزاري فلسطين، در بيانيه اين سازمان چنين آمده است: خشونت و رفتار وحشيانه و همچنين سوء استفاده از قدرت در ميان نيروهاي پليس آمريکا، يکي از موضوع هاي اصلي انتقاد سازمان عفو بين الملل در خصوص نقض حقوق بشر در ايالات متحده آمريکاست، که از اکتبر سال 1998 آغاز شده است.


تاکنون نمونه هايي از سوء استفاده از قدرت در سراسر آمريکا گزارش شده است. ضرب و جرح، شليک‌هاي غيرقانوني و همچنين استفاده از تکنيک هاي خطرناک در دستگيري متهمان توسط پليس تنها نمونه ای از این موارد است.


بر اساس اين گزارش، عفو بين‌الملل معتقد است: کماکان نظارت بسيار کمي در خصوص نقض حقوق بشر در آمريكا صورت مي گيرد. اقليت‌هاي قومي و نژادي به طور گسترده اي از خشونت پليس آمريكا آسيب می بینند و موارد متعددي از دستگيري هاي اشتباه و بي‌دليل آنها گزارش مي‌شود.


در پايان اين بيانيه به يک نمونه از موارد بي‌شمار نقض حقوق اقليت‌ها در آمريکا اشاره و عنوان شده است: "آمادو ديالو" مهاجري از آفريقاي غربي هنگامي که جلوي ساختمان خانه‌اش و بدون داشتن سلاح و بي گناه ايستاده بود، قرباني خشونت پليس آمريکا شد و پس از شليک 41 گلوله به بدن وي از سوي چهار پليس نيويورک به قتل رسيد.