به گزارش گرداب فارس به نقل از اکونومیک تایمز نوشت، با توجه به استفاده گسترده مردم چین از گوشی های اندرویدی، گوگل تمایل زیادی دارد تا با حضور رسمی در بازار این کشور سود قابل توجهی از آن خود کند.
گوگل در سال 2010 خدمات جستجوی آنلاین خود را از خاک کشور چین به هنگ کنگ منتقل کرد. بهانه گوگل برای این کار سانسور اینترنت در چین و حملات سایبری به کاربران جیمیل عنوان شد. برخی خدمات گوگل در چین مانند جیمیل تاکنون چندباری فیلتر شده اند.
با توجه به عدم حضور رسمی گوگل در چین، برخی شرکت های سازنده گوشی های هوشمند در این کشور مانند شیائومی نسخه های خاصی از آندروید را طراحی و به کار گرفته اند و موتور جستجوی محلی بایدو هم فروشگاه app خاص خود را راه اندازی کرده و گوگل را هم در درآمد خود سهیم نکرده است.
گوگل امیدوار است بعد از توافق با مقامات چینی فروشگاه محتوای دیجیتال خاص خود را تاسیس کند و آن را به طور پیش فرض بر روی گوشی های عرضه شده در بازار چین نصب کند. مذاکرات دو طرف در این زمینه از یک سال پیش در جریان است و گوگل امیدوار است آن را تا قبل از پایان سال 2015 به نتیجه برساند.