Gerdab.IR | گرداب

آشفتگی فتنه گران خارج نشین

تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۸۹

یک روزنامه امریکایی در گزارشی ویژه، به وضعیت و حال و هوای عناصر خارج نشین جریان فتنه پرداخته است و بر مغلوب شدن، عقب نشینی، سرخوردگی و دلسردی در بین عناصر آنان تأکید می کند.


گرداب- به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه نیویورک تایمز، در گزارشی به قلم آرتین افخمی به وضعیت عناصر و هواداران جريان فتنه در خارج از ایران پرداخته است.

بنابر این گزارش، آ.امینی از فراریان مخالف جمهوری اسلامی ساکن نروژ می گوید: "فتنه گران برنامه و هدف مشخصی ندارند. آنها کاملاً تصادفی به این مرحله رسیده اند. به من بگویید هدف جريان فتنه چیست؟ اگر می خواستند شبکه ای از مخالفان ایجاد نمایند پس چه شد؟"

در آمستردام هلند، م.عباس قلی زاده در پی جلب نظر مقامات این کشور برای ایجاد شبکه تلویزیونی آنلاین می باشد که تاکنون موفق نشده است. باید لقب "هلندی سرگردان" را به این زن ایرانی داد که هنوز اندر خم یک کوچه مانده است.

این روزنامه در وصف حال فراریان می نویسد: با گذشت چندین ماه از تنش های ایران، بسیاری از فراریان ناامید شده اند. البته آنها سعی می کنند این حالت پریشانی اعصاب خود را به دست فراموشی بسپارند و دل خود را به مسائلی از جمله تحریم ها خوش کنند.

در واشنگتن شرجی، علی اکبر موسوی خوئینی، از نمایندگان مجلس اصلاحات، هنوز در حال چانه زنی با مدیران گوگل برای ایجاد شبکه اینترنتی به زبان فارسی می باشد و به رابرت بورستین ملتمسانه می گوید: گوگل ارث و دیگر سرویس های شما به ما کمک شایانی می کنند. آن ها را گسترش دهید.

در انگلستان، عطاءلله مهاجرانی، وزیر دوره‌ اصلاحات، در حالی که عصبانی به نظر می رسد تنها به قول و قرار و موفقیت در آینده بسنده کرده و وانمود می کند در حال آماده شدن برای گفتگو با یک نشریه‌ي لبنانی است.

نیویورک تایمز می نویسد: آنچه هم اکنون مشهود است ایجاد اختلاف عمیق در بین جريان فتنه است. چنین اختلاف هایی مبین این مطلب است، که فراریان ایرانی خارج از کشور نتوانسته اند اپوزیسیونی تشکیل دهند.

این روزنامه در ادامه به بررسی وضعیت یک پایگاه خبری مخالفین می پردازد و می نویسد: روز آنلاین به سردبیری ن.امیری در پاریس با نمایش کلیپ هایی از شبکه سراسری ایران راجع به جريان فتنه به شدت وجهه خود را از دست داده است.

به نوشته نیویورک تایمز، شیرین عبادی نیز حال و هوای خوبی ندارد. این وکیل جلای وطن کرده در حالی سرگرم همکاری با قدرت های خارجی برای سرنگونی جمهوری اسلامی است که به شوهر خود نیز وفادار نمانده است.

یکی دیگر از مخالفان نظام در مقابل سازمان ملل اذعان می دارد، با بیرون آمدن در خیابان های نیویورک و برپایی کمپین نمی توان بر جمهوری اسلامی غلبه نمود.