Gerdab.IR | گرداب

باگزیلا کار دست موزیلا داد!

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

هکرها با استفاده از حفره‌های امنیتی موجود در مرورگر فایرفاکس، کاربران موزیلا را مورد تهاجم قرار می‌دهند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ شرکت موزیلا به تازگی در بیانیه‌ای اعلام کرده است که هکرها با سرقت اطلاعات حساس از باگزیلا (Bugzilla)، عیب یاب مرورگر موزیلا، اقدام به حمله به کاربران موزیلا کرده‌اند.

 البته موزیلا این اطمینان را به کاربران داده است که حساب کاربری که هکرها با ساخت آن توانسته بودند به باگزیلا دسترسی پیدا کنند، بلافاصله بعد از شناسایی توسط شرکت موزیلا، حذف شده است.

موزیلا اعلام کرده است که هکرها با استفاده از اطلاعاتی که از باگزیلا به دست آورده بودند، آسیب‌پذیری خاصی را پیدا کرده بودند که با استفاده از می‌توانستند به سرقت اطلاعات مهم کاربران بپردازند.

همچنین مسئولان موزیلا، دومین مرورگر مورد استفاده کاربران در جهان، اعلام کرده‌اند که آخرین نسخه این مرورگر که در تاریخ 27 آگوست منتشر شده است، تمامی این آسیب‌پذیری‌ها را برطرف کرده است و دیگر جایی برای نگرانی در این باره وجود ندارد.

باگزیلا یک ابزار متن باز تحت وب است که برای یافتن حفره‌های امنیتی و آسیب‌پذیری‌ها در نرم‌افزارها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ابزار توسط موزیلا طراحی و ساخته شده است. با وجود اینکه باگزیلا یک ابزار عمومی است، اما دسترسی به اطلاعات حساس امنیتی، برای همه کاربران امکان‌پذیر نیست و تنها در اختیار تعدادی از کاربران مورد اعتماد است. همین موضع سبب شده است تا احتمال همکاری برخی از نیروهای داخلی موزیلا با هکرها در رابطه با این عملیات هکری، تقویت شود.

موزیلا اعلام کرده است که در حال انجام تحقیقات در این زمینه است و نهادهای قانونی مرتبط را نیز در جریان قرار داده است. افزایش تهدیدات امنیت سایبری در چند سال گذشته، یک زنگ خطر را برای تمامی شرکت‌های خصوصی و دولتی به صدا در آورده است و ضرورت رشد پلتفرم‌های امنیتی را برای آنها آشکار ساخته است.