Gerdab.IR | گرداب

هک مکینتاش توسط اسراییل

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

شرکت اسراییلی Genieo، اطلاعات نام کاربری و کلمه‌ی عبور کاربران سیستم‌عامل مکینتاش را به سرقت می‌برد.

به گزارش گرداب از سایبربان، اخیراً، محققان امنیتی طی آزمایشی به این نتیجه رسیده اند که جدیدترین نسخه‌ی آگهی‌افزار شرکت Genieo، اطلاعات نام کاربری و کلمه‌ی عبور کاربران سیستم‌عامل مکینتاش را بدون اجازه‌ی آنها از نرم‌افزار Keychain به سرقت می‌برد.
 
شرکت اپل نرم‌افزار مدیریت کلمات عبوری بنام Keychain دارد که اطلاعات نام کاربری و کلمه‌ی عبور همه‌ی حساب‌های اینترنتی کاربر را در خود ذخیره می‌کند؛ حساب‌های مانند، ایمیل‌ها، iCloud و ... . درواقع کاربر پس‌ازاینکه اولین بار به‌حساب کاربری خود وارد می‌شود، این نرم‌افزار، اطلاعات نام کاربری و کلمه‌ی عبور آن حساب را درون خود ذخیره و نگهداری می‌کند. در دفعات بعدی هنگامی که کاربر وارد حساب کاربری خود می‌شود دیگر نیازی به وارد کردن مجدد اطلاعات نام کاربری و کلمه عبور خود ندارد.
 
شرکت اسراییلی Genieo، به‌تازگی آگهی‌افزار مخربی را تولید کرده است. این شرکت به دلیل تولید بدافزار و دیگر نرم‌افزارهای مخرب، بسیار شناخته شده است.
 
نکته جالب توجه اینجاست که سامانه‌ی ضد بدافزار مکینتاش آگهی‌افزار Genieo را به‌عنوان بدافزار نمی‌شناسد و مانع فعالیت آن نمی‌شود. سؤال اینجاست که آیا اپل از سابقه‌ی این شرکت و مخرب بودن آگهی‌افزارهای آن اطلاعی ندارد یا اینکه یا Genieo همکاری دارد؟
 
شرکت اپل در این مورد هیچ‌گونه اظهارنظری نکرده است و برای برطرف کردن این مشکل نیز هیچ‌گونه اقدامی را صورت نداده است.