Gerdab.IR | گرداب

اندیشکده‌ی آمریکایی هک شد

تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۴

رسانه‌های آمریکایی ادعا می‌کنند که اندیشکده‌ی آمریکایی بنیاد هریتج (Heritage Foundation) مورد حمله‌ی سایبری قرار گرفته و اطلاعات آن به سرقت رفته است.

به گزارش گرداب سایبربان، رسانه‌های آمریکایی ادعا می‌کنند که مریااندیشکده‌ی آمریکایی محافظه‌کار بنیاد هریتج توسط گروهی از هکرها مورد حمله قرار گرفته و اطلاعات خصوصی کارکنان آن به سرقت رفته است.
 
پس از هک کردن، هکرها اطلاعات را در سطح اینترنت منتشر کردند. البته مسئولان این اندیشکده صحت این اطلاعات را تکذیب کرده‌اند.
 
وزلی دنتون (Wesley Denton)، سخنگوی بنیاد هریتج در اظهارنظری گفت: "سرورهای داخلی ما هیچ‌گونه آسیبی از این حمله ندیده‌اند ..."
 
دنتون در مصاحبه با رسانه‌های آمریکایی، ادعا کرد که این اولین باری نیست که بنیاد هریتج مورد حمله سایبری قرار گرفته است. به ادعای دنتون، در سال 2012 این اندیشکده موفق شده بود که یک حمله سایبری را دفع کند. دنتون ادعا کرد که حمله سال 2012 کار کشور چین بود است.
 
در ماه فوریه سال 2015 نیز، رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند که اندیشکده‌ی Urban Institute مورد حمله سایبری قرار گرفت. به ادعای رسانه‌های آمریکایی، در آن حمله، اطلاعات زیادی از قبیل، کلمه عبور، نام کاربری، آدرس IP و حساب‌های کاربری موسسه‌های غیرانتفاعی زیادی در آمریکا به سرقت رفت. رسانه‌های آمریکایی، چین را مسئول تمام این حملات عنوان می‌کنند.