Gerdab.IR | گرداب

وزارت خارجه آمریکا به دنبال امنیت سایبر

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

وزارت خارجه‌ی آمریکا به دنبال دریافت رهنمودهای متخصصین برای مقابله با تهدیدات سایبر و جلب حمایت‌های آن‌ها از برنامه‌ی امنیت اطلاعات خود است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ وزارت خارجه‌ی آمریکا از متخصصین درخواست کرد تا مجموعه‌ای از رهنمودها را برای حمایت از برنامه‌ی امنیت اطلاعات این وزارتخانه تنظیم کنند.

بعد از اینکه سامانه‌ی ایمیل‌های طبقه‌بندی نشده‌ی این وزارتخانه موردحمله‌ی هکرها قرار گرفت، وزارت خارجه‌ی این کشور تصمیم گرفت تا دستوراتی برای ایجاد و حفظ امنیت سایبر خود اتخاذ کند.

متخصصین امنیت سایبر از شرکت مخابراتی آمریکایی سنچری‌لینک (CenturyLink)، شرکت تجاری تایوانی پلنت تکنولوژی (Planet Technology)، شرکت مشاوره‌ی مدیریتی آمریکایی بوز آلن همیلتون (Booz Allen Hamilton)، شرکت خدماتی استرالیایی دلویته (Deloitte) و شرکت مخابراتی‌ ای تی اند تی (AT&T) برای تنظیم این رهنمودها به وزارت خارجه‌ی آمریکا کمک خواهند کرد. در حقیقت این وزارتخانه قصد دارد با استفاده از این متخصصین، رهنمودهایی هم برای عملیات آفند سایبری و هم برای پاسخگویی به حملات سایبری کسب کند.

همچنین وزارت خارجه‌ی این کشور اعلام کرد که امنیت اقتصادی و ملی آمریکا به عملکرد مناسب زیرساخت‌های حیاتی در برابر تهدیدات سایبری وابسته است. به‌علاوه در برخی گزارش‌ها ذکر شده است که رهنمودهایی که از رهگذر متخصصین در اختیار وزارت خارجه‌ی آمریکا قرار می‌گیرند، برای شرکت‌های خصوصی نیز قابل‌استفاده خواهد بود.

نکته‌ی پایانی مطلب این است که بنا بر گزارش‌ها، رهنمودهای متخصصین نامبرده شامل روش‌ها، معیارها و فرآیندهایی است که در نهایت راهکارهایی برای مقابله با تهدیدات سایبری را در اختیار وزارت خارجه‌ی آمریکا قرار می‌دهد.