Gerdab.IR | گرداب

(بخش اول)

معرفی گروه امنیت سایبر اسراییل

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

این گروه برای به واقعیت رساندن آرزوهای رژیم صهیونیستی مبنی بر رهبری سایبری جهان توسط فرمانده‌ی سابق نیروهای اطلاعاتی واحد 8200 ایجاد شد.

به گزارش گرداب سایبربان؛ یک گروه جدید امنیت سایبر به نام گروه 8 که بر روی شرکت‌های امنیت سایبر در رژیم صهیونیستی تمرکز می‌کند توسط ناداو زفریر (Nadav Zafrir) تشکیل شد.
 
این گروه جدید مانند یک اندیشکده ی سایبر عمل می‌کند و درصدد ساخت و رسیدن به رهبری شرکت‌های امنیت سایبر است. این گروه به دنبال به واقعیت رساندن آرزوهای این رژیم مبنی بر رهبری سایبری در جهان است.

می‌توان گفت هدف از تشکیل این گروه جدید، ایجاد یک سکوی پرش در امنیت سایبر، تمرکز بر روی توسعه‌ی فناوری‌های مخرب و تشکیل شرکت‌های گوناگون در زمینه‌ی امنیت سایبر است. گروه 8 برای تشکیل شرکت‌های نوپا نیز سرمایه‌گذاری خواهد کرد. تشکیل این گروه جدید، نمونه‌ی بارزی است که نشان می‌دهد چگونه امنیت سایبر در حال ترکیب با مجموعه‌ی نظامی-صنعتی جهان است.

زفریر گفت که امنیت سایبر بزرگ‌ترین چالش زمان ماست. او هم‌چنین اظهار کرد که اگر ما بتوانیم شبکه‌ای را تشکیل دهیم که همیشه در حال تحول و پیشرفت باشد، کار را برای حمله‌کنندگان دشوارتر خواهیم کرد؛ زیرا آن‌ها دیگر نخواهند توانست که از شیوه‌های قبلی خود برای حمله استفاده کند. هم‌چنین وی افزود با تشدید جنگ‌های سایبری، دنیا احتیاج به گروه‌های میان‌رشته‌ای دارد که از بهترین استعدادها تشکیل‌شده باشد تا بتوانند رویکردهای جدیدی را برای امنیت ارائه دهند.
 
 بودجه و سرمایه‌گذاران گروه
 
گروه مزبور طبق برخی گزارش‌ها، با سرمایه‌ای برابر هجده میلیون دلار ایجادشده است؛ اما به نظر می‌رسد این رقم، مبلغ حقیقی سرمایه‌ی آن نباشد؛ زیرا سیاست اسراییل در اعلام مبلغ واقعی هزینه‌های خود برای تشکیل گروه‌های سایبری و خریدوفروش شرکت‌های نوپای امنیت سایبر بر اساس پنهان نگه‌داشتن آن‌ها است و غالباً مبلغ واقعی را بیان نمی‌کند.

از سرمایه‌گذاران این گروه جدید می‌توان به شرکت فرانسوی تولید تجهیزات مخابراتی به نام آلکاتل-لوسنت (Alcatel-Lucent)، شرکت آمریکایی سیسکو (CISCO)، شرکت سرمایه‌گذاری BVP و گروهی از شرکت گوگل به نام «Innovation Endeavors» اشاره کرد.