Gerdab.IR | گرداب

تشدید باجگیری از اعضای اشلی مدیسون

تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۴

در هفته های اخیر و بعد از انتشار اطلاعات اعضای سایت مروج خیانت اشلی مدیسون در فضای مجازی تلاش هکرها و کلاهبرداران اینترنتی برای سوءاستفاده از این موضوع شدت گرفته است.

به گزارش گرداب فارس به نقل از یی بابا نوشت، تا به حال حدود 25 گیگابایت اطلاعات شخصی این افراد در اینترنت منتشر شده است و بسیاری از افراد فرصت طلب در تلاش هستند تا از اشخاصی که در این سایت عضو بوده و داده های خصوصیشان منتشر شده باج گیری کنند.
 
باج گیران اینترنتی با ارسال پیام ها و ایمیل های مختلف برای قربانیان سایت اشلی مدیسون خواستار دریافت رشوه شده و بررسی های جدید نشان می دهد بخش زیادی از این باج گیری ها در قالب دریافت پول الکترونیکی بیت کوین بوده است.
 
بخشی از اطلاعات افشا شده حاوی ایمیل های کارکنان شرکت مادر اشلی مدیسون یعنی Avid Life‌بوده و باج گیران با ارسال پیام برای این افراد آنها را نیز تهدید کرده اند.
 
شرکت امنیتی Cloudmark نشان می دهد برخی قربانیان اشلی مدیسون تهدیدها را جدی گرفته اند و در یک مورد یکی از این افراد 1.05 Bitcoins (BTC) که معادل 250 دلار آمریکاست را به یکی از افراد باج گیر پرداخت کرده است. مجموع پرداخت های مشکوک شناسایی شده توسط شرکت مذکور در عرض چهار روز برابر با 70.35 بی تی سی یا حدود 15800 دلار بوده است.