Gerdab.IR | گرداب

حملات سایبری به زیرساخت‌های فیزیکی

تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴

گزارش جدید ترند میکرو، نشان‌دهنده افزایش حملات سایبری به زیرساخت‌های فیزیکی جهان است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ ترند میکرو در گزارش جدید خود مدعی شده است که حملات سایبری، رو به تکامل هستند و مجرمان سایبری، به زیرساخت‌های فیزیکی متصل به اینترنت، نظیر ایستگاه‌های سوخت‌رسانی و سامانه‌های حمل‌ونقل خودکار حمله می‌کنند. 

همچنین این شرکت امنیتی در گزارش خود عنوان کرده است که حملات سایبری در حال حرکت به سمتی است که سبب بروز نگرانی‌هایی در مورد امنیت تجهیزات زیرساخت شده است.

در گزارش ترند میکرو آمده است: «یک عملیات موفق هکری بر روی خطوط هوایی، می‌تواند سبب بروز مشکلات جدی در آسمان شود. پیشرفت روز افزون اینترنت و فضای مجازی سبب تلاش هر چه بیشتر مشاغل و صنایع مختلف برای بهره‌مند شدن از مزایای این واقعیت دیجیتال شد. از طرفی این پیشرفت در فضای مجازی سبب وابسته شدن بخش‌های مختلف نظیر بخش مالی و صنعتی به یکدیگر شد، به نحوی که این وابستگی باعث ایجاد دومینویی شد که از کار افتادن یکی از آنها سبب سقوط کل شبکه خواهد شد.

اغلب حملات سایبری نیز از نقاطی اتفاق می‌افتد که شما انتظارش را ندارید. درون مایه شبکه‌های اینترنتی دنیا، با حملات سایبری عجین شده است، اما تجمیع اطلاعات به دست آمده از جوامع امنیتی، از جمله مواردی است که می‌تواند بسیار مؤثر واقع شود. این موضوع، ارزش پلتفرم‌های پردازش ابری را بیش از پیش پررنگ می‌کند.»

در پایان باید به این نکته اشاره کرد که شرکت ترند میکرو، سابقه تاریکی در ارائه گزارش‌های امنیتی با اهداف مغرضانه و همسو با کشورهای غربی دارد. به‌عنوان مثال، در یکی از گزارش‌های چند ماه گذشته، این شرکت بدون هیچ دلیل مشخص و محکمی، جمهوری اسلامی ایران را متهم به انجام حمله به جایگاه‌های سوخت‌گیری در سراسر جهان کرده است. از همین رو، هشدار ترند میکرو مبنی بر افزایش خطر حمله به زیرساخت‌های فیزیکی جهان، می‌تواند پیش زمینه اتهام به کشورهای مخالف مواضع آمریکا در چند ماه آینده باشد.