Gerdab.IR | گرداب

برنامه ملی پژوهش فضای مجازی تصویب شد

تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۴

کارگروه فرهنگی و اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی، برنامه ملی پژوهش فضای مجازی را تصویب کرد.

به گزارش گرداب از مهر، برنامه ملی پژوهش فضای مجازی یکی از اولویتهای برنامه ای کارگروه فرهنگی و اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی کشور است که در چهل و هشتمین جلسه این کارگروه به تصویب رسید.

کارگروه فرهنگی و اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی در چهل و هشتمین جلسه خود، اجرایی کردن نیازنامه اولویت‌های برنامه‌ای این کارگروه را در قالب ۳ موضوع بررسی و تصویب کرد.

ارائه الگوها و تجویزهای راهبردی پیشنهادی برای مواجهه خردمندانه نظام اسلامی با فناوریهای نوظهور فضای مجازی، تدوین اولویت‌ها و سیاست‌ها و نیازهای پژوهشی کشور در ابعاد مختلف فضای مجازی تحت عنوان «برنامه ملی پژوهش فضای مجازی» و نیز تدوین سیاست‌های مربوط به نحوه مشارکت اجتماعی شهروندان در فضای مجازی در این جلسه بررسی و به تصویب رسید.

این کارگروه پیش از این نیز سه نیازنامه دیگر با عناوین تدوین دكترین (نظریه سیاستی) جمهوری اسلامی ایران در ابعاد فضای مجازی، تدوین نظام آینده‌پژوهی فضای مجازی و الزامات راه اندازی فرآیند آینده پژوهی مرکز ملی فضای مجازی و تدوین دیدگاه و گفتمان جمهوری اسلامی ایران در خصوص موضوعات سیاستی فضای مجازی در مجامع و سازمانهای بین المللی را مورد بررسی قرار داده و به تصویب رسانده بود.

به‌ منظور مشارکت مراکز علمی و پژوهشی کشور نیز قرار است کارگروه فرهنگی و اجتماعی مرکز ملی فضای مجازی، برای درخواست پروپوزال‌ها در قالب جدول زمان‌بندی مشخص، فراخوان عمومی اعلام کند.