Gerdab.IR | گرداب

دو نشست امنیت سایبر در دوحه و ابوظبی

تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۴

دو نشست امنیت سایبر کشورهای عرب منطقه‌ی خلیج‌فارس در دوحه و ابوظبی با حضور متخصصین و شرکت‌های مطرح نظامی و صنعتی برگزار می‌شود.

به گزارش گرداب از سایبربان، نشست امنیت سایبر کشورهای عرب حوزه‌ی خلیج‌فارس با هدف گفتگو در مورد تهدیدات آینده‌ی این کشورها و تحت عنوان مبارزه با تروریست در ابوظبی از سیزدهم تا پانزدهم سپتامبر برگزار می‌شود.

در این نشست مقاماتی از سازمان مدیریت بحران فدرال آمریکا، شرکت یاندکس روسیه، شرکت اینترنتی آمریکایی آیکان (ICANN)، شرکت ارتباطات یکپارچه‌ی امارات (du)، دانشگاه جرج میسون آمریکا، شرکت انگلیسی و حسابرسی پرایس واتر هاوس کوپرز (PwC) و عده‌ای دیگر از متخصصین حوزه‌ی سایبری شرکت خواهند کرد.

همچنین در سیزدهم و چهاردهم سپتامبر، نشست دیگری در دوحه‌ی قطر با حضور 120 نفر از مدیران ارشد اطلاعاتی و امنیتی از مراکزی مانند دانشگاه قطر، بانک دوحه، شرکت پترولیوم قطر (Qatar Petroleum)، شرکت نفت و گاز مائرسک (Maersk) برگزار می‌شود.

همچنین شرکت‌های مانند شرکت تجهیزات نظامی و انگلیسی بی اِی ای سیستمز (BAE Systems)، شرکت مخابراتی قطری-کویتی اوریدو (Ooredoo)، شرکت امنیت شبکه‌ی آمریکایی فورتینت (Fortinet) و تعدادی دیگر از شرکت‌های امنیت شبکه‌ی جهان، محصولات و ظرفیت‌های سایبری خود را در این نشست نشان خواهند داد.

ولید السید (Waleed Al Sayed)، مدیر ارشد عملیات شرکت اوریدو، گفت: «ما متوجه تهدیداتی که به‌سوی بانک‌ها، مؤسسات ملی، دولتی و لجستیک می‌شود هستیم. ما به دنبال این هستیم که اطلاعات قطر را امن کنیم.» یکی دیگر از مدیران شرکت‌هایی که در این نشست حضور خواهد یافت گفت: «آنچه مهم است، تبادل اطلاعات در این نشست است که بتوانیم چشم‌انداز امنیت سایبر را بهتر در ک کنیم.»