Gerdab.IR | گرداب

مدل خطر سایبری

تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۴

شرکت مدل‌سازی خطر ایر ورلدواید با همکاری برخی شرکت‌های مشاوره‌ای امنیتی قرار است یک مدل خطر سایبری پیشرفته را ایجاد کند.

به گزارش گرداب از  سایبربان؛ شرکت ایر ورلدواید (AIR Worldwide) که یک شرکت آمریکایی در زمینه‌ی مدل‌سازی خطرها است قصد دارد با همکاری دو شرکت مشاوره‌ای امنیتی، مدلی را برای خطر سایبری ایجاد کند.

این دو شرکت بیت‌سایت «BitSight Technologies» و ریسک بیسد سکوریتی «Risk Based Security» نام دارند. شرکت بیت‌سایت در زمینه‌ی برنامه‌های ارزیابی خطرها و امنیت سازمان‌ها فعالیت می‌کند و مرکز آن در کمبریج است. شرکت ریسک بیسد نیز به‌عنوان مشاور در امور امنیت داده فعالیت دارد. مرکز آن نیز واقع در ایالت ویرجینیای آمریکا است.

مدل خطر سایبری به شرکت‌های بیمه کمک خواهد کرد تا بتوانند تهدیدات حملات سایبری را بهتر مدیریت کنند. شرکت ایر ورلدواید، داده‌های گسترده‌ای را از طریق شرکت بیت‌سایت جمع‌آوری می‌کند. بیت‌سایت توسط حس‌گرهای خود که در سراسر اینترنت مستقر هستند، اطلاعات را جمع‌آوری می‌کنند. همچنین شرکت ریسک بیسد نیز اطلاعاتی از 16 هزار نفوذ سایبری را در اختیار ایر ورلدواید قرار می‌دهد تا در ایجاد این مدل از آن‌ها استفاده کند.

ایرا اسکارف (Ira Scharf)، مدیرکل بیمه‌ی سایبری در شرکت بیت‌سایت گفت: «همزمان با استفاده‌ی شرکت‌ها از بیمه‌ی سایبری، بیمه‌گرها نگران خطرهای پیش رو هستند. ما با همکاری ایر ورلدواید به بیمه‌گرها کمک می‌کنیم تا در ارزیابی خطرهای سایبری که در آسیب‌پذیری‌های امنیتی و ارائه‌دهندگان خدمات ابری وجود دارد، دقیق‌تر عمل کنند.»

به‌علاوه مدل مذکور با تنظیم سناریوهایی این امکان را برای شرکت‌ها فراهم می‌آورد تا بتوانند خطرهای ناشی از حملات سایبری را درک کنند.

نکته‌ی جالب اینکه یکی از مقامات شرکت ریسک بیسد خاطرنشان ساخت که اگر میزان افشاگری در مورد نفوذ و حملات سایبری افزایش یابد، سال 2015 به‌عنوان بدترین سال از نظر تعداد نفوذهای سایبری خواهد بود.