Gerdab.IR | گرداب

وزارت دفاع ایتالیا آفیس را کنار گذاشت

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴

وزارت دفاع نخستین سازمان دولتی ایتالیا محسوب میشود که تمام فعالیتهای خود را به نرمافزارهای متنباز انتقال داده است.

به گزارش گرداب از ایتنا انجمن غیرانتفاعی و غیردولتی لیبرایتالیا (LibreItalia) در شهر رم مجموعه نرمافزار متنبازی را با نام «LibreOffice» ارائه میدهد که تمام فعالیتهای سازمانی را میتواند مدیریت کند. این مرکز اعلام کرد وزارت دفاع ایتالیا به LibreOffice مجهز شده است.
 
اتفاق مذکور به این معنی خواهد بود که بیش از ۱۵۰ هزار رایانه‌ی شخصی در وزارت دفاع ایتالیا مجموعه نرمافزاری Office مایکروسافت را کنار میگذارند تا از این پس نیازهای خود را از طریق بسته‌ی نرمافزار متنباز LibreOffice پاسخ دهند.
 
استقرار این سیستم نرمافزار بر اساس طرح مشترکی میان وزارت دفاع ایتالیا و مرکز LibreItalia صورت گرفته است. وزارت دفاع ایتالیا به‌منظور انتقال کامل اسناد و مدارک خود به سیستم جدید و جلوگیری از بروز هرگونه مشکل، سیستم آموزشی جدیدی را به‌صورت آنلاین راهاندازی کرده است تا تمام کارمندان آن بتوانند نحوه‌ی استفاده از LibreOffice را بیاموزند.

در کشور ایتالیا، وزارت دفاع نخستین سازمان دولتی محسوب میشود که تمام فعالیتهای خود را به نرمافزارهای متنباز انتقال داده است.
 
سازمانهای دولتی منطقهای و محلی ایتالیا و شهرداری شهرهای پروجا، کرمونا، ماچراتا، بولزانو و ترنتو و همچنین شهرهای بزرگ بلونیا، پیاچنزا و رجو در نظر دارند تا پایان سال جاری میلادی به سیستم متنباز LibreOffice مجهز شوند.