Gerdab.IR | گرداب

فایرآی و امنیت سایبر شهر دلاویر آمریکا

تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۴

بعد از حمله‌ی سایبری به دانشگاه شهر دلاویر آمریکا، برخی مقامات این شهر با شرکت فایرآی قراردادی برای افزایش امنیت سایبر سامانه‌های این شهر بستند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ برخی از نمایندگان شهر دلاویر (Delaware) در آمریکا قراردادی با شرکت امنیتی فایرآی برای افزایش امنیت سایبر و جلوگیری از نفوذ به داده‌ها امضا کردند. همچنین ارزش این قرارداد در برخی گزارش‌ها، 157 هزار دلار ذکر شده است.

بعد از حمله‌ی سایبری که اخیراً به دانشگاه این شهر صورت گرفت و منجر به سرقت اطلاعات 72 هزار نفر از دانشجویان و کارمندان آن شد، ضرورت نیاز به افزایش امنیت سایبر در این شهر بیش از پیش احساس شد.

 برخی از مقامات این شهر اظهار کردند که سامانه‌های رایانه‌ای این شهر موردحمله‌ی باج افزارها قرار گرفتند. علاوه بر دلاویر، برخی سامانه‌های شهر میامی نیز چندی پیش موردحمله‌ی باج افزارها قرار گرفت. استیو لوئیس (Steve Lewis)، یکی از مسئولین فناوری اطلاعات در شهر دلاویر، گفت که میزان باج افزارها به‌طورمعمول رابطه‌ی نزدیکی با اسناد رمزنگاری‌شده دارند.

علاوه بر این‌ها، وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز بودجه‌ای را برای افزایش امنیت سایبر به برخی سازمان‌های این شهر اختصاص داد.

لازم به ذکر است که شهر دلاویر دارای سازمانی به نام گارد ملی دلاویر (Delaware National Guard) است که سازمان‌های این شهر از آن برای بهبود امنیت سایبر خود بهره می‌گیرند. هرچند وظایف این گارد به‌تفصیل بیان نشده است، اما دولت فدرال از آن به‌عنوان مسیری برای رساندن ابزار سایبری به شهر دلاویر استفاده می‌کند.