به گزارش گرداب از مهر اپراتور دوم تلفن همراه با ارسال پیامکی به مشترکان خود که دارای گوشی و تبلت کمپانی اپل هستند، اعلام کرد: «با عرضه نسخه ۹ سیستمعامل iOS کاربران برخی از اپراتورها در برخی از کشورهای جهان در استفاده از شبکهی 4G) LTE) با مشکل مواجه شدهاند؛ بر این اساس ایرانسل برای حل این مشکل کاربران خود، در حال پیگیری موضوع با مراجع مربوطه است.»
این اپراتور از مشترکان خود خواست برای جلوگیری از اختلال در استفاده از نسل چهار ایرانسل تا حل مشکل از سوی اپل، از ارتقای سیستمعاملiOS خود به نسخه ۹ خودداری کنند. این اپراتور اعلام کرده که به محض برطرف شدن مشکل، به مشترکانش اطلاعرسانی میکند.
کمپانی اپل، سیستمعامل iOS را برای گوشیهای آیفون و تبلت ipad به نسخه ۹ بروزرسانی کرده است و هماکنون برخی از مشترکان تلفنهای هوشمند ایرانسل که دارای گوشی آیفون هستند، با اختلالاتی در استفاده از تلفن هوشمند خود مواجه شدهاند.