Gerdab.IR | گرداب

پیام هک شدن کمیسیون انتخابات روسیه

تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۴

هک شدن کمیسیون انتخابات روسیه، می‌تواند هشداری برای تمام کشورهایی باشد که انتخابات خود را به صورت الکترونیکی برگزار می‌کنند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ حمله سنگین سایبری چند روز پیش، وبگاه رسمی ریاست جمهوری روسیه را مورد تهاجم قرار داد، اما بنا به اعلام دیمیتری پسکوف (Dmitry Peskov)، سخنگوی کرملین، سامانه دفاع سایبری این کشور، موفق به دفع آن شد. پسکوف در این باره گفت: «این حمله، بسیار سنگین بود و دفع آن کار آسانی نبود.

ما دقیقاً نمی‌دانیم که چه کسی پشت این حمله بوده است.» این حمله همزمان با برگزاری انتخابات محلی در روسیه شروع شد. همچنین رسانه‌های روسی در خبری دیگر مدعی شدند که هکرهای آمریکایی تلاش کرده‌اند تا با نفوذ به کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه، نتایج انتخابات را تغییر دهند. ولادیمیر چوروف (Vladimir Churov) رییس کمیسیون انتخابات روسیه در گفتگو با نشریه اسپوتنیک گفت: «همزمان با برگزاری انتخابات محلی در روسیه تعدادی از هکرها، تلاش کردند تا با استفاده از عملیات هکری سنگین، نتایج انتخابات را عوض کنند. آنها در هر دقیقه 5 هزار درخواست را به سامانه مرکزی این کمیسیون ارسال می‌کردند. ما مقصر این حمله را شناسایی کرده‌ایم. حمله به کمیسیون انتخابات از جانب یک شرکت در سانفرانسیسکوی آمریکا صورت پذیرفته است.»

نکته مهم در حمله به کمیسیون انتخابات روسیه، نام بردن مستقیم از یک شرکت آمریکایی و اطمینان به ردیابی این شرکت از جانب روس‌ها است. از طرفی توجه به این نکته ضروری است که تهدید انتخابات الکترونیک، یک تهدید بالقوه برای تمامی کشورها، از جمله جمهوری اسلامی ایران است و برگزاری انتخابات الکترونیک، بدون اجرای تمهیدات امنیتی مناسب، هر کشوری را با مخاطرات جدی مواجه خواهد ساخت.