به گزارش گرداب فارس به نقل از سیکینگ آلفا نوشت، بیش
از 90 درصد از درآمد گوگل ناشی از تبلیغاتی متنی و تبلیغات مبتنی بر جستجو
است. اپل هم از محل تبلیغات درآمدهایی دارد که البته به اندازه گوگل
چشمگیر نیست. لذا بلوکه کردن تبلیغات در سیستم عامل همراه اپل ضربه بزرگی
به گوگل محسوب می شود.
کارشناسان معتقدند احتمال زیادی دارد که
گوگل بخش قابل توجهی از درآمدش را به طراحی و توسعه برنامهها و نرم
افزارهایی اختصاص دهد که می توانند با نرم افزارهای بلوکه کننده تبلیغات
مقابله کنند.
گوگل همچنین می تواند نرم افزارهای رایگانی در
اختیار مالکان وب سایت ها بگذارد تا آنها بتوانند بازدیدکنندگانی را که از
نرم افزارهای بلوکه کننده آگهی استفاده می کنند شناسایی و بلوکه کنند. با
این کار بازدیدکنندگان مجبور می شوند استفاده از نرم افزارهای مذکور را
کنار بگذارند.
باید توجه داشت که گوگل در سال 2015 حدود 17.73
میلیارد دلار درآمد داشته که 3.9 میلیارد دلار آن سود خالص بوده و از این
رقم 16.02 میلیارد دلار یا 92.7 درصد از محل تبلیغات به دست آمده است. اما
اپل در این مدت 49.6 میلیارد دلار از محل فروش محصولات خود به دست آورده و
درآمد خالص آن برابر با 10.7 میلیارد دلار بوده است. 84.5 درصد از درآمد
اپل از محل فروش دستگاه ها و سخت افزارهای مختلف بوده و در این میان آیفون
63 درصد از کل درآمد این شرکت را به خود اختصاص داده، لذا اپل چندان توجهی
به درآمد تبلیغاتی ندارد.
بدیهی است که گوگل به هیچ وجه از درآمد
تبلیغاتی خود صرف نظر نخواهد کرد و بنابراین به زودی شاهد تشدید نبرد میان
این شرکت و اپل خواهیم بود.