Gerdab.IR | گرداب

پاکسازی گارانتی های نامعتبر رایانه ای

تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۴

صنف فناوران رایانه اعلام کرد: فروشندگان کالاهای سرمایه‌ای که به‌صورت عمده یا خرده فعالیت می‌کنند، مکلف‌اند تا پایان آذر ماه سال جاری متناسب با نوع کالا، خدمات پس از فروش ارائه کنند. با پایان این مهلت، کالاهای فاقد گارانتی، کالای قاچاق محسوب می شوند.

به‌گزارش گرداب از تسنیم، اطلاعیه صنف فناوران رایانه برای مبارزه با قاچاق کالا و ساماندهی عرضه محصولات سرمایه‌ای خطاب به اعضای صنف در تهران به شرح زیر است:

براساس ماده 4 قانون حمایت از مصرف‌کنندگان، کلـیه عرضه‌کنندگان اعم از تولیدکنندگان و واردکنندگان کالاهای سرمایه‌ای، از جمله خودرو (سنگین یا سبک‌)، ماشین‌آلات صنعتی‌، کشاورزی‌، راهسازی‌، لوازم خانگی‌، مصنوعات الکتریکی و الکترونیکی‌، صوتی‌، تصویری و وسایل ارتباطی مکلف به داشتن نمایندگی رسمی و تعمیرگاه مجاز، تأمین قطعات یدکی و ارائه سرویس و خدمات بعد از فروش می‌باشند و پیرو نامه دفتر کل مقررات صادرات و واردات، ثبت سفارش و ترخیص برای واردات کلیه مصنوعات الکتریکی و الکترونیکی، صوتی و تصویری و وسایل ارتباطی ملزم به ارائه گواهی فعالیت نمایندگی‌های رسمی خدمات پس از فروش از مرکز اصناف و امور بازرگانان خواهند بود.

پیرو این قانون تمامی فروشندگان کالاهای سرمایه‌ای که به‌صورت عمده یا خرده فعالیت می‌نمایند، مکلفند تا تاریخ 94/09/30 متناسب با نوع کالا، خدمات پس از فروش ارائه نمایند؛ لذا کلیه اعضای محترم مشمول این اطلاعیه می بایست جهت دریافت مجوز خدمات پس از فروش اقدام نمایند.

با پایان این مهلت، کالاهای فاقد گارانتی، کالای قاچاق محسوب شده و این واحدها به ستاد مبارزه با کالای قاچاق، سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده معرفی خواهند شد. همچنین واحدهای صنفی که کالا با کارت‌های گارانتی بی ارزش و فاقد اعتبار به مصرف‌کنندگان ارائه می دهند، با معرفی اتحادیه به سازمان تعزیرات حکومتی، علاوه بر ضبط کالا، 4 برابر ارزش کالا جریمه شده و در صورت فروش کالا پس از مهلت مقرر شده، واحد صنفی طبق قانون پلمپ می گردد.

این اطلاعیه به منزله یک ابلاغیه رسمی از سوی اتحادیه به عنوان حامی صنف در جهت ساماندهی بازار، بهبود خدمات پس از فروش، تغییر نگاه مشتری با اعتماد بیشتر به صنف، جلوگیری از سودجویی افراد متقلب و فروش کالاهای بی اصالت می‌ باشد. لذا خواهشمند است اتحادیه را در جهت ارتقای جایگاه صنف یاری نموده و  هر چه سریع‌تر نسبت به اجرای این ابلاغیه اقدام نمائید؛ در غیر این صورت با واحدهای صنفی متخلف برخورد قانونی خواهد گردید.