Gerdab.IR | گرداب

داستان بی‌پایان ادعاهای بزرگ آمریکا

تاریخ انتشار : ۰۵ مهر ۱۳۹۴

مسئولان آمریکایی در اظهارنظری جدید ادعا می‌کنند که اطلاعات اثرانگشت بیش از پنج میلیون و ششصد هزار آمریکایی در حمله به اداره‌ی مدیریت کارکنان (OPM) به سرقت رفته است.

به نظر می‌رسد که ادعاهای آمریکایی‌ها در مورد میزان خسارات وارده به اداره مدیریت کارکنان این کشور پایانی ندارد. به‌تازگی، مسئولان وزارت دفاع آمریکا مدعی شده‌اند که علاوه بر اطلاعات 21 میلیون آمریکایی، به احتمال فراوان اطلاعاتِ اثرانگشت پنج میلیون و ششصد هزار آمریکایی دیگر در حمله‌‌ی چندی پیش به OPM به سرقت رفته است.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ پس از حمله به اداره‌ی مدیریت کارکنان آمریکا، مسئولان این سازمان خبر از سرقت اطلاعات یک میلیون نفر از کارکنانشان را دادند؛ اما در مدت‌زمان کوتاهی این آمار به 4، 18 و 21 میلیون افزایش یافت.

به گفته‌ی مسئولان پلیس فدرال آمریکا (FBI)، اطلاعات اثر‌انگشتِ به سرقت‌رفته در حال حاضر خطری را متوجه قربانیان نمی‌کند؛ اما با گسترش استفاده از اثرانگشت به‌جای رمز عبور توسط شرکت‌هایی همچون اپل، خطر حملات سایبری از این طریق افزایش میابد.

علاوه بر تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها، سازمان‌های اقتصادی مانند بانک‌ها نیز تصمیم به استفاده از اثرانگشت در سامانه‌های احراز هویت خود گرفته‌اند.

به نظر می‌رسد که ارائه‌ی آمارهای نجومی از حملات سایبری به آمریکا پایانی ندارد و هدف آمریکا از ارائه‌ی این اعداد و ارقام مشخص نیست. بسیاری از مسئولان آمریکایی؛ کشورهای چین، روسیه، ایران و کره شمالی را مسئول این حملاتِ ثابت نشده اعلام می‌کنند و آنها را به حملات سایبری تهدید می‌کنند.