Gerdab.IR | گرداب

رونمایی از سیم‌کارت گردشگری

تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴

مدیرعامل شرکت همراه اول رونمایی از سیم‌کارت گردشگری را یکی از تجربیات موفق این شرکت در دنیا دانست.

به گزارش گرداب از ایسنا، وحیدصدوقی در روز جهانی گردشگری و پس از رونمائی از سیم‌کارت گردشگری توسط مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره به این نکته که از روز اول ایجاد این مرکز تاکنون، این سیم‌کارت فقط به زبان فارسی پشتیبانی شد، گفت: از امروز کسانی که سیم‌کارت فارسی گردشگری را دارند، می‌توانند از امکانات دو زبان انگلیسی و عربی نیز در سیم کارت گردشگری استفاده کنند. این توافق با همکاری راهبردی همراه اول و سازمان میراث فرهنگی صورت گرفت تا بتوانیم با استفاده از تجربه فعالان گردشگری یک سیم‌کارت گردشگری تعریف و از مزیت آن به عنوان چیزی که لازم بود، استفاده کنیم.

وی افزود: از ابتدای تهیه این سیم‌کارت تا مراحل سرویس‌دهی آن به عنوان یک سیستم هوشمند، در روز حدود 1800 تماس داشته‌ایم و پیام و مکالمه برای سرویس‌دهی به گردشگران در هشت مرکز قابل ارائه است.

او ادامه داد: امروزه با ارائه خدمات باند پهن یا نوترینو زمینه ارائه خدمات بهتر فراهم می‌شود. با سیم کارت گردشگری، پرتال گردشگری قابل استفاده و همه خدمات گردشگری در این حوزه ارائه می‌شود.

صدوقی بازده مجازی در این زمینه را بسیار حقیقی دانست و افزود: همه آنچه صنایع‌دستی، امکانات و خدماتی که به گردشگران قابل ارائه است، توسط این سیم‌کارت قابل دریافت است. همچنین پیش‌بینی شارژ اولیه و سه گیگا بایت دیتا قابل ارائه است.

او از پیشنهادات فعالان گردشگری در این زمینه برای ارائه خدمات استقبال کرد و گفت: زمانی که گردشگر در خیابان یا یک مکان عبور می‌کند همزمان موزه‌ها و نقاط دارای ظرفیت حضور گردشگران قابل رصد است.

به گزارش ایسنا، مهدی جهانگیری رئیس هیأت مدیره گروه مالی گردشگری و نماینده اتاق بازرگانی تهران نیز که صبح امروز (یک‌شنبه 5 مهر) در همایش روز جهانی گردشگری در برج میلاد سخن می‌گفت، اظهارکرد: امروز بعد از تغییر گفتمان دولتمردان در فضای سیاسی دنیا تعاملات بین ایران و جهان تغییر اساسی کرده است و شاهد آن صنعت گردشگری به عنوان یک صنعت لطیف است که با ریسک سیاسی همواره فراز و نشیب‌های زیادی دارد و با خدمتی که دولت در عرصه فضای بین‌المللی کرد امروز شاهد رشد صنعت گردشگری هستیم.

وی ادامه داد: برای اینکه از این هیجانات و افتخارات به سلامت خروج کنیم طبیعتا راهی جز اینکه یک الگوی مناسب و یک استراتژی مدون برای توسعه صنعت گردشگری باید پیش‌رو باشد، نداریم. پس باید بدانیم و اعتقاد داشته باشیم صنعت گردشگری فقط به دست بخش خصوصی می‌تواند به تکامل و پویایی برسد.

او گفت: باید منویات مقام معظم رهبری درباره خروج از اقتصاد دولتی فراموش نشود و باید بدانیم بعد از انقلاب هنوز بیش از 85 درصد از اقتصاد ما در دست دولت است و با این وجود، همیشه با فراز و نشیب‌های گذشته تا امروز دامن غم و اندوه می‌گیریم که درآمد دولت کم است. بنابراین طبیعی است اگر به سمت بخش خصوصی حرکت نکنیم. هر روز این اتفاقات در حال رخ دادن است و هیچ راهی جز این نیست که بدانیم اقتصاد بین‌الملل لیدر محرک اقتصاد کشور به بخش خصوصی است که آن باید در عمل اتفاق بیفتد.

جهانگیری تأکید کرد: ما به عنوان بخش خصوصی انتظار داریم در دولت تدبیر و امید که عصاره مدیریت 40 ساله جمهوری اسلامی ایران است شرایط به گونه‌ای هموار باشد که موضوع اقتصاد دولتی، تهدید دولتمردان ما باشد و بخش خصوصی به عنوان مطالبه‌گری جدی برای دولتمردان در حوزه اقتصادی کشور باشد.

نماینده اتاق بازرگانی تهران صنعت گردشگری را با توجه به همه صحبت‌هایی که در این زمینه مطرح می‌شود و اجماعی که همه درباره یکی از معدود صنعت‌هایی که درآمدزا، امیدبخش و شاد است دارند دارای چنین خصوصیاتی دانست و گفت: ما بخش خصوصی‌ها انتظار ایجاد نهضت ملی گردشگری در کشور را داریم. انتظار داریم تمام ارکان نظام را در حوزه توسعه صنعت گردشگری یکپارچه کنیم تا تهدید‌ها حداقلی شود. می‌دانم این یک انتظار و خواهش زیاد از دولت تدبیر و امید نیست.

وی با بیان این نکته که این دولت می‌تواند این حرکت را اجرایی کند و بخش خصوصی را به جایگاه اساسی خود هدایت کند، اظهارکرد: ما در حوزه اتاق بازرگانی در تهران و ایران با فعال‌کردن کمیسیون‌های گردشگری و با حضور بخش خصوصی به یک همگرایی و خرد جمعی می‌رسیم تا از این حوزه مطالبات داشته باشیم. امروز نیز در حوزه زیرساخت‌ها با توجه به صحبت‌های رئیس‌جمهور اگر قرار است در برنامه ششم توسعه به رشد پنج درصدی برسیم با ارقام مطرح شده فاصله زیادی داریم. بنابراین باید یک استراتژی در این زمینه داشته باشیم.

او گفت: اگر انگیزه برای رشد توریسم ایجاد نشود وضعیت روزمرگی برای بخش خصوصی ادامه خواهد داشت.

جهانگیری خطاب به رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از وی خواست موضوع جایزه صادرات مورد تعامل گردشگران را قانونی و راه‌اندازی کند و اظهار کرد: فعالان حوزه گردشگری با همین تعداد رشد توریسم برای این کشور ارزآوری می‌کنند و به واسطه آن‌ها ارز‌آوری زیادی در کشور داریم.

وی سپس با طرح این پرسش که مگر کشور از درآمد نفت چقدر درآمدزایی می‌کند، گفت: امروز با نفت 50 دلار، دخل درآمد ما از حوزه نفت زیر 20 میلیارد دلار است که اگر با این رویکرد حرکت کنیم این نهضت ملی نیز جای خود را پیدا می‌کند.

رئیس هیأت مدیره گروه مالی و گردشگری همچنین با اشاره به ضریب امنیت ملی کنونی کشور از سلطانی‌فر خواست بحث لغو روادید را جدی‌تر پیگیری کند و افزود: ما به عنوان بخش خصوصی انتظار داریم وعده رئیس‌جمهور بر این اتفاق زودتر انجام شود. تاکنون بخشی از اعتبار پاسپورت ایرانی محقق شده، امیدوارم بخش دوم این اعتبار با لغو روادید بین بازارهای هدف محقق شود و شرایط گردشگری پایدار باشد.

وی افزود: انتظار داریم موضوع ایران‌هراسی دنیا برای همیشه برطرف شود. تاکنون در کشور چه میزان دلار هزینه شده، ما برای معرفی کشور چه اعتباری اختصاص دادیم و چقدر توانسته‌ایم خود را در فضای بین‌المللی معرفی کنیم. این بخش از حوزه، اعتبار نبود بلکه تغییر ادبیات و گفتمان دولت و دولتمردان بود. اما در فضای بین‌المللی انتظار داریم و از وظایف حاکمیتی و دولت است که بتوانند خود را در عرصه بین‌المللی معرفی و شرایط را برای حضور بخش دولتی آماده کنند.

او ادامه داد: بخش‌های مربوط به ورود تکنولوژی که به عهده بخش خصوصی است باید همه کشور را با اقتصاد دنیا مرتبط کند و مدیریت و تکنولوژی روز دنیا در صحنه گردشگری چرخانده شود تا بتوانیم با ادبیات گردشگری دنیا همراه شویم. در غیر این صورت به دنبال هر چه در این حوزه بگردیم قطعا دیر محقق می‌شود.

جهانگیری تأکید کرد: امیدوارم شاهد نزدیک‌شدن تحقق سند چشم‌انداز گردشگری باشیم و روزی بیاید که به عنوان یک کشور پیشرفته در همه حوزه‌ها و به طور مشخص در صنعت گردشگری حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشیم.