Gerdab.IR | گرداب

تجمیع ایده‌های نوآورانه در بستر موبایل

تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۴

وزیر سابق ارتباطات از راه‌اندازی مرکز تجمیع ایده‌های نوآورانه در حوزه آموزش، تحقیقات و علم و فناوری مبتنی بر بستر موبایل با همکاری دانشگاه امیرکبیر و اپراتور اول موبایل خبر داد.

به گزارش گرداب از فارس، احمد معتمدی وزیر سابق ارتباطات و فناوری اطلاعات در نمایشگاه تلکام 2015 اظهار داشت: نمایشگاه تلکام امسال متأثر از ارائه سرویس‌های 3G و 4G توسط اپراتورهای تلفن همراه است و شرکت‌های وابسته نیز در کاربردهای نسل‌های جدید تلفن همراه متمرکز شده‌اند.
 
وی با بیان اینکه تلکام امسال بیشتر در حوزه خدمات متمرکز است، گفت: پیشرفت خدمات از آن جهت است که در نسل 2.5 تلفن همراه امکان زیادی برای ارائه خدمات محتوایی وجود نداشت.
 
رئیس دانشگاه امیرکبیر با اشاره به همکاری این دانشگاه با اپراتور اول تلفن همراه برای تولید محتوای آموزشی، تحقیقاتی، علمی و فناوری بیان داشت: این تفاهم‌نامه با هدف انجام تحقیقات، علم و فناوری مبتنی بر شبکه نسل سوم موبایل و بالاتر امضا شده است.
 
معتمدی توضیح داد: طی این همکاری قرار است شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان تأمین‌کننده بستر ارتباطی و دانشگاه صنعتی امیرکبیر به عنوان قطب بهره‌مندی از فناوری، تحقیق و نوآوری بستر لازم برای گسترش علم و فرهنگ را فراهم کنند.
 
وی گفت: این تفاهم‌نامه در جهت حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل 3 است. دانشگاهی که تنها به تحقیقات و مقاله‌نویسی اکتفا نمی‌کند و در تولید خلاقیت، ثروت‌آفرینی و تولید اشتغال سهیم است.