Gerdab.IR | گرداب

5 شرط برای افزایش تعرفه های ثابت

تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۴

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: وزارت ارتباطات افزایش تعرفه تلفن ثابت را در بسته سیاستی متشکل از برنامه توسعه مخابرات کشور، ساختار جدید شرکت مخابرات، کاهش قیمت تمام شده و رفع انحصار مخابرات می‌بیند.

به گزارش گرداب از فارس، علی‌اصغر عمیدیان امروز در نمایشگاه تلکام در پاسخ به سوال خبرنگار فارس، درباره نتیجه اختلاف مخابرات و وزارت ارتباطات در تعیین تکلیف تعرفه تلفن ثابت اظهار داشت: بحث‌هایی که در این باره رسانه‌ای می‌شود، کارشناسی نبوده و اگر از فضای غوغاسالاری رسانه‌ای خارج شویم، بسیار راحت می‌توان به جمع‌بندی رسید.
 
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: اگر بحث کارشناسی مطرح شود، می‌توانیم نظر اعضای کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را جلب کنیم و موافقت دولت را هم برای افزایش تعرفه بگیریم که امیدواریم این اتفاق بیفتد.
 
وی گفت: از مخابرات بسته‌ سیاستی درخواست شده که شامل 5 الی 6 مورد است و افزایش تعرفه‌ها مستلزم اجرای این پکیج خواهد بود
 
عمیدیان با اشاره به موارد این پکیج گفت: در وهله نخست برنامه توسعه مخابرات کشور خواسته شده است و در وهله دوم قرار بود ساختار جدید شرکت مخابرات با بهره‌وری بالا که منجر به کاهش قیمت تمام شده خدمات می‌شود، ارائه شود.
 
وی ادامه داد:‌ همچنین در مورد سوم تعاملات با بخش خصوصی طبق آنچه که در اصلاحیه ارتقا پروانه ماده 2 مخابرات آمده مورد درخواست بوده است که بنابر آن داکت‌ها، حوضچه‌ها و رانژ با تعامل رگولاتوری عملیاتی شود و از نظر  کمیسیون تنظیم مقرارت نحوه فعلی تعامل مخابرات با شرکت‌های بخش خصوصی قابل قبول نیست.
 
وی با بیان اینکه حرف‌های مخابرات را از رسانه‌ها می‌شنویم‌، گفت:‌به این حرف‌ها جوابی نمی‌دهیم، زیرا معتقدیم رسانه مشکلی را حل نمی‌کند.
 
به گزارش فارس، عمیدیان توضیح درباره چند مورد دیگر این پکیج را به فرصت دیگری موکول کرد.