Gerdab.IR | گرداب

فرار به جلوی سعودی‌ها

تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۴

سعودی‌ها از هر بهانه‌ای برای اتهام به ایران استفاده می‌کنند. دستگاه امنیتی عربستان، صفحه توییتر «مجتهد» را هک کرد و مدعی حمایت ایران از گرداننده این صفحه شد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ وبگاه رای الیوم در خبری اعلام کرد که دستگاه امنیتی عربستان صفحه توییتر موسوم به «مجتهد»‌ را هک کرده است. این صفحه توییتر به انتشار اخبار فساد مالی و اخلاقی داخل خانواده سلطنتی عربستان مشهور است.

دستگاه امنیتی رژیم عربستان سعودی مدعی شده که هویت گرداننده این صفحه را شناسایی کرده است. هکرهای سعودی می‌گویند که «سعد الفقیه»، روحانی مخالف رژیم حاکم، این صفحه را راه‌اندازی کرده و 40 گیگ اطلاعاتی که از این صفحه به سرقت رفته است به زودی در فضای مجازی منتشر خواهد شد. در همین رابطه، دستگاه امنیتی عربستان سعودی، در اتهامی بی‌اساس، ایران را متهم به حمایت از گرداننده این صفحه توییتر کرده است. آنها مدعی شده‌اند که سعد الفقیه، از جانب ایران حمایت می‌شود. اتهامی که شاید اندکی از کابوس هر لحظه حکام سعودی بکاهد.

 به نظر می‌رسد که حکام سعودی، از هر بهانه‌ای برای فرار از فشار افکار عمومی جهان، در پی حادثه اخیر در مراسم حج، استفاده می‌کنند. حادثه‌ای که منجر به کشته و زخمی شدن هزاران زائر خانه خدا شد و بنا به شهادت منابع رسمی، این حادثه در پی بی‌کفایتی سعودی‌ها در اداره مراسم حج امسال رخ داده است.

بعد از این واقعه، سعودی‌ها تلاش بی وقفه‌ای را به کار بستند تا ضمن فرار از زیر بار مسئولیت این حادثه غمبار، ایران را مسئول ناامنی‌ها و وقایع رخ داده در حج امسال معرفی کنند. اخیراً سعودی‌ها در فضای شبکه‌های اجتماعی نظیر توییتر، اینستاگرام و یا تلگرام، با انتشار محتوای موهون و اتهامات بی اساس به ایران، قصد دارند تا حجاج ایرانی را مقصر فاجعه منی نشان دهند و این موضوع را در اذهان عمومی القا کنند که این موضوع از جانب ایران برای ایجاد ناامنی در عربستان مدیریت شده است.

جدای از وقایع رخ‌داده در حج امسال، نظیر سقوط جرثقیل و یا فاجعه خون‌بار منا و تلاش رژیم سعودی برای فرار از مسئولیت این وقایع، سکوت مدعیان حقوق بشر و حمایت بی قید و شرط آنها از حکام سعودی، کام دنیا را تلخ کرده است. در پایان ذکر یک مطلب ضروری به نظر می‌رسد. چنانچه این اتفاق در کشوری نظیر ایران رخ داده بود، واکنش کشورهایی نظیر آمریکا، رژیم صهیونیستی و یا مدعیان اروپایی دفاع از حقوق بشر به این حادثه چه بود؟