پیامک‌های ارزش افزوده بلای جدید مشترکان

تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴

در حالی که بسیاری از مشترکان تلفن همراه از ارسال روزانه ده‌ها پیامک ارزش افزوده اظهار نارضایتی می‌کنند،معاون وزیر ارتباطات گفت: اگر سامانه‌ای ایجاد شود که مشترکان بتوانند قطع پیامک‌های ارزش افزوده را درخواست کنند، دیگر این تجارت رشد نمی‌کند.

به گزارش گرداب از فارس، در حال حاضر پیامک‌های ارزش افزوده مانند پیامک‌های انبوه و تبلیغاتی به مزاحمتی جدید برای مشترکان تلفن‌همراه تبدیل شده است.
 
در گذشته در پی تشدید نارضایتی‌ها از پیامک‌های تبلیغاتی، اپراتورهای تلفن‌همراه سامانه‌ای را برای اعلام رضایت یا عدم رضایت مشترک از دریافت این پیامک‌ها طراحی کردند که مشترک با ارائه درخواست به این سرشماره دیگر پیامک‌ تبلیغاتی دریافت نمی‌کنند.
 
علی اصغر عمیدیان در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان امکانی را فراهم کرد که مانند پیامک‌های تبلیغاتی، رضایت و تمایل مشترک برای دریافت پیامک‌های ارزش افزوده سوال شود و در صورت نبود رضایت پیامک ارزش‌افزوده برای او ارسال نشود، اظهار داشت: نمی‌توان مانند پیامک‌های تبلیغاتی شماره‌ای را برای این کار تعیین کرد.
 
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: پیامک‌های ارزش‌افزوده یک نوع تجارت تازه است که عده‌ای عمدتا از قشر جوان در این بازار فعال شده‌اند و از آن کسب درآمد می‌کنند.
 
وی گفت: اگر سامانه‌ای قرار داده شود که این نوع پیامک‌ها را مشترکان دریافت نکنند، مشترک با یک درخواست تمام پیامک‌های ارزش افزوده را قطع می‌کند و دیگر این تجارت رشد نمی‌کند.
 
به گزارش فارس، دریافت نکاتی آموزنده پیرامون روابط زن و شوهر هر پیام 35 تومان، آشنایی با اتفاقات پس از مرگ فلان خواننده و یا بازیگر هر پیام 35 تومان، اطلاع از وضعیت سلامتی از روی گروه خونی هر پیام 100 تومان، بوتاکس طبیعی چین و چروک صورت با میوه هر پیام 75 تومان و همراهی با المپیک ریو هر پیام 150 تومان از جمله پیامک‌های ارزش افزوده است.
 
این پیامک‌ها هر روز به هزاران شکل و ترفند و حتی محتواهای مضحک روانه گوشی‌های مشترکان تلفن همراه شده و حجم قابل توجهی از باکس پیامکی آنان را اشغال می‌کنند، به گونه‌ای که مشترکان همراه اول باید پیامک‌های ضروری خود را از میان انبوه پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده جستجو کنند.