Gerdab.IR | گرداب

هشدار کارشناسان امریکایی به اوباما:

حمله تل‌آویو به ایران، به نابودی کامل اسرائیل منجر می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۸۹

یک هیأت از کارشناسان امریکایی با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهوری خود هشدار دادند، حمله رژیم صهیونیستی به ایران ممکن است در نهایت به نابودی کامل این رژیم منجر شود.

به گزارش  گرداب به نقل از فارس، جمعی از مسؤولان سابق اطلاعاتی امریکا در نامه‌ای به "باراک اوباما"، رئیس‌جمهوری امریکا، دربارهٔ هرگونه اقدام نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران هشدار دادند و اعلام کردند که اوباما نباید به نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعتماد کند.

این مسؤولان امنیتی در این نامه با نام "جنگ با ایران" تصریح کردند که ادعاهای تل‌آویو درباره برنامه هسته‌ای ایران مبالغه‌آمیز است.

پایگاه خبری المحیط با بیان اینکه این هیأت کارشناسی که نام خود را "مسؤولان امنیتی برای عقلانیت" نامیده‌اند، تصریح کرد که این کارشناسان در نامه خود به اوباما اعلام کردند: «جنگی که اسرائیل قصد دارد به دلیل برنامه هسته‌ای، علیه ایران به راه بیندازد، به جنگی فراگیر کشیده می‌شود که ممکن است در نهایت به نابودی کامل اسرائیل منتهی شود.»

همچنین جمعی از مقامات سابق سیا و ارتش امریکا با ارسال نامه‌ای به اوباما گفته‌اند اسرائیل قصد دارد با آغاز ناگهانی جنگ و حمله به ایران، ‌امریکا را در عمل انجام‌شده قرار دهد و به این ترتیب گزینه‌ دیگری برای اوباما به جز حمایت کامل نظامی از اسرائیل باقی نماند.

"میخائیل چوسودوفسکی"، عضو مرکز تحقیقاتی جهانی‌شدن در کانادا نیز در این رابطه اعلام کرد: علت اینکه اسرائیل تاکنون به ایران حمله نکرده، این است که مقامات آن نیاز مبرمی به حمایت نظامی و چراغ سبز امریکا دارند.

وی افزود: از نظر تاکتیکی محال است که اسرائیل بدون اجازه و اطمینان از حمایت امریکا، حمله به ایران را آغاز کند.
چوسودوفسکی با اشاره به اینکه گزینه حمله نظامی به ایران همیشه از اوسط دهه 90 میلادی مورد توجه سیاستمداران امریکا بوده است، افزود: پروژه حمله به ایران یک پروژه کاملا اسرائیلی نیست.