Gerdab.IR | گرداب

زن همجنس‌باز، رئیس دادگاه عالی امریکا

تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۳۸۹

مجلس سنای امریکا با 63 رأی موافق در مقابل 37 رأی مخالف به یک یهودی همجنس‌باز، وی را به عنوان صد و دوازدهمین قاضی ارشد دادگاه عالی امریکا انتخاب کرد.

گرداب- "النا کاگان"، یهودی همجنس‌باز، به عنوان صد و دوازدهمین قاضی دادگاه عالی امریکا و چهارمین زن در این سمت در تاریخ این کشور انتخاب شد. انتظار می‌رود کاگان روز شنبه در دادگاه عالی آمریکا در کنار جان رابرتس، قاضی سابق دادگاه عالی سوگند یاد کند.

مجلس سنای امریکا با 63 رأی موافق در مقابل 37 رأی مخالف به کاگان، وی را به عنوان قاضی ارشد دادگاه عالی امریکا انتخاب کرد.

 براساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کاگان در طول 40 سال گذشته نخستین‌ نامزد دادگاه عالی امریکا بود که هیچ تجربه‌ای در امر قضاوت نداشت. پیش از کاگان 3 زن در این سمت فعالیت می کردند. نداشتن تجربه قضایی یکی از دلایل مخالفت برخی از سناتورهای جمهوری‌خواه مجلس سنای امریکا با انتخاب وی بود.

پس از به قدرت رسیدن باراک اوباما در ایالات متحده و ورود وی به کاخ سفید اقبال به همجنس‌بازها در این کشور به شدت رشد داشته است.
اکنون همجنس‌بازها در ارتش آمریکا حضوری پررنگ دارند. کاگان نیز که گفته می‌شود یک همجنس‌باز است، به رغم انتقاد محافل مذهبی امریکا در این پست حساس گمارده شده است. کاگان که تاکنون ازدواج نکرده موضوع همجنس‌باز بودن خود را هم تأیید یا تکذیب نکرده است.

منبع: وطن امروز/شماره 477