Gerdab.IR | گرداب

بخش دوم

راه‌اندازی فروشگاه اینترنت اشیا در دبی

تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۴

آمریکا با سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی اینترنت اشیا در دبی، قصد دارد بازار خود را در این منطقه گسترش دهد و توان سایبری آن را بالا ببرد.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ چندی است آمریکا در شهر دبی برای ایجاد مراکز سایبری سرمایه‌گذاری می‌کند؛ مانند تأسیس مرکزی به نام «صواب» برای مبارزه با فعالیت‌های آنلاین داعش. در واقع همکاری دبی و آمریکا موجب حمایت از شرکت‌های آمریکایی است که در بازار امنیت سایبر دبی سرمایه‌گذاری می‌کنند. نکته‌ی بعدی این است که با توجه به موقعیت جغرافیایی دبی، آمریکا از این شهر و سایر شهرهای امارات به‌عنوان نقطه‌ای برای شناسایی توان سایبری ایران استفاده می‌کند. همان‌گونه که این مطلب در گزارشی از شرکت توسعه‌ی اقتصادی ویرجینیا (Virginia Economic Development Partnership (VEDP)) منتشر شد.

مطلب بعدی که باید در مورد آن توضیحاتی ارائه کرد، رابطه‌ی ایران و امارت در حوزه‌ی سایبر است. در سال گذشته شرکت امنیتی سایلنس (Cylance) گزارشی منتشر کرد و طی آن مدعی شد هکرهای ایرانی که به سامانه‌ی رایانه‌‌ای نیروی دریایی آمریکا حمله کردند، به سامانه‌های امارات نیز حمله کرده‌اند.

 نکته‌ی آخر این است که پنتاگون در راهبرد جدید سایبری خود اعلام کرد قصد دارد به افزایش امنیت شبکه‌های نظامی متحدان خود در منطقه‌ی غرب آسیا بپردازد و آن‌ها را به یک فهم واحد در مورد تهدید سایبری برساند. با توجه به توضیحات بالا، می‌توان به این نکته یقین پیدا کرد که آمریکا می‌خواهد امارات و سایر کشورهای عرب منطقه مثل عربستان را مجاب کند که ایران، تهدید سایبری برای کشورهای عرب حوزه‌ی خلیج‌فارس و آمریکا است.