Gerdab.IR | گرداب

رخنه هکرها به بدنه داوجونز

تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۴

مسئولان شرکت داو جونز (Dow Jones) اعلام کردند که مورد حمله هکرها قرار گرفته‌اند، اما در ادامه مدعی شدند که هکرها نتوانسته‌اند به اطلاعات مهمی دست پیدا کنند.

به گزارش گرداب از سایبربان؛ شرکت اطلاعات تجاری، اقتصادی و انتشاراتی داو جونز (Dow Jones) – ارائه دهنده شاخص اقتصادی بازار آزاد داو جونز- اعلام کرد که هکرها، حدفاصل سال‌های 2012 تا 2015 با نفوذ به شبکه این شرکت، به اطلاعات کارت‌های اعتباری حداقل 3500 نفر از اشخاص حقیقی، دسترسی پیدا کرده‌اند.

ویلیام لوویس (William Lewis)، مدیر ارشد اجرایی داو جونز اعلام کرد که پیش‌تر، مقامات دولتی اخبار مربوط به این حمله را در اختیار این شرکت قرار داده‌اند.

داو جونز، یکی از بخش‌های فرعی شرکت مادر تخصصی نیوز کورپوریشن (News Corp) است. نیوز کورپوریشن از بزرگ‌ترین شرکت‌های چند ملیتی رسانه‌ای در آمریکا است که مدیریت رسانه‌های بزرگ آمریکایی همچون فاکس نیوز را بر عهده دارد. بر اساس اعلام کارشناسان امنیتی، گستره زمانی عملیات هکرها، حد فاصل آگوست 2012 تا جولای 2015 بوده است.

البته مقامات داوجونز تاکید کرده‌اند که هیچ شاهدی مبنی بر سرقت اطلاعات حساس و حیاتی از شبکه داخلی این شرکت وجود ندارد. سرقت اطلاعاتی و نفوذ به شبکه داخلی شرکت‌های دولتی و خصوصی، به یکی از بزرگ‌ترین معضلات کارشناسان امنیتی در دنیا تبدیل شده است.

داوجونز، همواره نقشی کلیدی در صنعت اقتصادی جهان بازی می‌کند، این نقش داوجونز، بیشتر به خاطر ارائه شاخص اقتصادی از جانب این شرکت شناخته می‌شود. البته نکته‌ای که مقامات داوجونز را نگران کرده است، امکان سوء استفاده هکرها در آینده از اطلاعات به سرقت رفته برای آغاز یک حمله گسترده فیشینگ، علیه کاربران و کارکنان این شرکت است. این شرکت در بیانیه‌ای از کلیه کارکنان و کاربران این شرکت خواسته است تا از پاسخ‌گویی و بازکردن هرگونه ایمیل مشکوک، جدا خودداری کنند.