Gerdab.IR | گرداب

يوتيوب صفحات تلويزيوني حماس را بست

تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴

مديريت پايگاه يوتيوب با توجه به اعمال فشارهاي شديد مسئولان اشغالگر تلويزيون رسمي وابسته به جنبش حماس را در کرانه اشغالي غربي بست.

به گزارش گرداب از باشگاه خبرنگاران جوان؛  مديريت پايگاه اينترنتي «يوتيوب» شبکه تلويزيوني حماس را بعد از اعمال فشارهاي رژيم صهيونيستي و تصويب قانون مجازات چهار سال زندان براي افرادي که سنگ پرتاب مي کنند، بست.

روزنامه القدس العربي نوشت: در حالي که  فلسطيني ها اين روزها  از شبکه هاي ارتباط اجتماعي براي منعکس کردن انتفاضه مردمي در سرزمينهاي فلسطيني که از دوهفته پيش شروع شده است ، به خوبي استفاده مي کنند؛ مديريت پايگاه يوتيوب با توجه به اعمال فشارهاي شديد مسئولان اشغالگر تلويزيون رسمي وابسته به جنبش حماس را در کرانه اشغالي غربي بست.

اين شبکه توليدات هنري صوتي و تصويري خود را روي پايگاه يوتيوب منتشر مي کرد. بستن شبکه حماس در حالي صورت مي گيرد که مقامات صهيونيستي عزم خود را براي اتخاذ تدابير و اقدامات گوناگون جهت  رصد کردن صفحات تبليغاتي وابسته به جنبش حماس روي شبکه هاي اجتماعي و پيگرد منابع آنها تشديد کرده اند. رسانه هاي وابسته به حماس تحرک تبليغاتي و حمايت گسترده اي را از انتفاضه قدس آغاز کرده اند.

پايگاه يوتيوب چند روز پيش کليپ مربوط به محافظان زن در مسجد الاقصي را که يکي از پربيننده ترين توليدات رسانه اي در يوتيوب بود ، حذف کرد.

بستن شبکه تلويزيوني و حذف توليدات حماس در يوتيوب پس از آن صورت گرفت که کليپ ديگري با نام «ما سربازان خدا» با زبان عبري در اين پايگاه اينترنتي منتشر شد که بر تداوم مقاومت تاکيد داشت  و خطاب آن  متوجه مردم اسرائيل بود و بازتاب بسيار گسترده اي در افکار عمومي اسرائيل داشت.