Gerdab.IR | گرداب

خارج شدن پست از زیان‌دهی‌های مستمر

تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴

معاون فنی پست کشور گفت: با اجرای طرح های توسعه‌ای پست از زیان‌دهی‌های چند ساله خارج شده است.

به گزارش گرداب از ایسنا، اسماعیل بوداغی در مراسم روز جهانی پست در ساری گفت: ایران پست در دنیا پیشتاز است.
 
وی با اشاره به حرکت پست در دنیا و همگام با رشد فناوری اطلاعات در دنیا گفت: در دولت تدبیر و امید رشد پست در کشور با سرعت و شتاب بیشتری ادامه می‎یابد و از زیان‌دهی مستمر چندین ساله خارج شده‎ایم.
 
معاون فنی شرکت پست کشور ادامه داد: در ابعاد جاری، ساختاری و زیرساختی پست حرکت‌های مستمری انجام شده که تبلور آن را در آینده بیشتر خواهیم دید.
 
وی با اشاره به از رشد منفی ترافیک در پست خارج شده‎ایم، گفت: سرانه متوسط ترافیکی در آمریکا هزار و در کشور ایران 15 است؛ به دلیل وجود شهر الکترونیک در این کشور که بنا دارد هیچ شهروندی از خانه خارج نشود سرانه ترافیکی آنها در پست بالاتر است و هر شهروندان این کشور متوسط روزانه سه بار با پست در ارتباط است.
 
این مسئول با بیان اینکه امیدورایم از رکود خارج شده و با توسعه کشور و به موازات آن حرکات مستمر و پیشرو در پست داشته باشیم، یادآور شد: با رفع زیان‌دهی و ترافیک مثبتی که ایجاد شده و نگاه و طرح نو از پست سنتی خارج شده و باید بتوانیم نیاز روز دنیا را پاسخگو باشیم.
 
وی با تاکید بر اینکه در پست یه استراتژی وجود دارد که اولین آن حفظ وضعیت موجود و دومین استراتژی نوآوری و خدمات جدید است، عنوان کرد: سومین استراتژی پست ایجاد ساختار مناسب برای دو استراتژی قبل است.
 
بوداغی با اشاره به وجود بسته‌های مناسب پستی در استان مازندران گفت: مازندران راه خود را پیدا کرده است و با استمرار این راه می‌تواند در زمره استان‌های نمونه باشد.