Gerdab.IR | گرداب

آیت‌الله یزدی:

فناوری‌های نوین در اختیار مبارزه با توطئه‌های دشمن قرار گیرد‌

تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۴

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: دشمن از همه ابزارهای ارتباطی استفاده می‌کند تا نسل جوان ما را از دین و فرهنگ دینی دور کند و ما نیز باید در مقابل این تهاجمات از همه وسایل و ابزارهای امروزی استفاده کنیم تا توطئه‌ها خنثی شود.

به گزارش گرداب از تسنیم به‌نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه دین‌پژوهان، آیت‌الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با مسئولان هیئت و کانون خادم الرضا(ع) با اشاره به اهمیت ماه‌های محرم و صفر اظهار داشت: هرچه داریم از محرم و صفر است و انقلاب ما از اباعبدالله الحسین(ع) سرمشق گرفته است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به تلاش‌های دشمنان اشاره کرد و افزود: امروز دشمن از همه ابزارهای ارتباطی و اطلاع رسانی و تبلیغی استفاده می‌کند تا نسل جوان ما را با دین و فرهنگ دینی بیگانه کند و ما وظیفه داریم در مقابل این تهاجمات از همه وسایل و ابزارهای امروزی استفاده کنیم تا این توطئه‌ها خنثی شوند.

وی با بیان نقش رهبری در جامعه و تأثیر آن در جهان امروز خاطر‌نشان کرد: امروز همه باید قدر نعمت بزرگ رهبری را بدانیم و متوجه باشیم که در همه بحران‌ها و مشکلات رهبر آگاه و بیدار و جامع الشرایط ما هستند که سبب حفظ منابع دنیوی و اخروی همه آحاد مردم بوده‌اند و با هدایت‌های خویش و مواضع روشن و قاطع خود جامعه را از بحران عبور دادند.

وی با اشاره به فاجعه منی گفت: اگر تَشر و اعلام قاطع فرمانده کل قوی و رهبر شجاع نبود عربستان در مقابل ایران و دیگر کشور‌ها رفتار صحیح نمی‌کرد و برخورد رهبری ما سبب شد که دیگر سران کشور‌ها هم موضع بگیرند و این نعمت بزرگ نقش و تأثیر کلام رهبری را باید قدر بدانیم.

آیت‌الله یزدی از استقبال گسترده جوانان در هیئت خادم الرضا(ع) ابراز خرسندی و تأکید کرد: این میزان حضور جوانان که سرمایه‌ای مذهبی است باید به‌خوبی حفظ شود.

در این دیدار که مسئول شورای سیاست‌گذاری و مسئول هیئت خادم الرضا حضور داشتند، ناطقی مسئول هیئت خادم الرضا گزارش اجمالی از عملکرد دینی، فرهنگی و اجتماعی خادم الرضا ارائه داد و از نحوه فعالیت در 20 سال گذشته و موفقیت‌های این تشکل در سطح ملی و جهانی نمونه‌هایی را مطرح کرد.

وی بازدید 9 میلیون نفر از سایت خادم‌الرضا در طول سال و جذب 45هزار عضو و تشکیل بیش از 50 کمیته فعال کاری و پرداختن به تمامی نیازهای فکری و معنوی و علمی جوانان و تلاش برای ازدواج آسان و فعالیت در زمینه پیشگیری از اعتیاد و پرداختن به غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و همچنین ورزش و اردوهای زیارتی، سیاحتی، کنگره‌ها و همایش‌های علمی را از فعالیت‌های موفق خادم الرضا مطرح کرد.

آیت پیمان رئیس شورای سیاست گذاری خادم الرضا با تشکر از بیانات و رهنمودهای آیت‌الله یزدی، پیرامون سیاست‌ها و خط‌مشی خادم الرضا ابراز کرد: پیروی از خط امام و مقام معظم رهبری و ارتباط مستمر با مراجع عظام، علما و مدرسین حوزه علمیه و دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و وفاداری به این ارزش‌ها سرلوحه همه تصمیم‌گیری‌ها و برنامه ریزی‌های این تشکل بزرگ دینی است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری خادم الرضا بیان کرد: همه‌ساله تذکرات و رهنمودهای بزرگان حوزه را به سخنرانان و مداحان خاطرنشان و تلاش کرده‌ایم تا پیرایه‌ها و آسیب‌ها و گفتارهای خلاف شئون عزاداری در برنامه‌های هیئت رخ ندهد و مداحان هم همیشه به تذکرات توجه و برنامه‌های خود را اصلاح کرده‌اند.

وی پیش‌بینی کرد قریب 250هزار نفر در 11 شب از سراسر کشور در برنامه عزاداری هیئت خادم الرضا شرکت کنند.

در پایان این دیدار آیت الله یزدی با ابراز خوشحالی از موفقیت‌های تشکل مذهبی خادم الرضا(ع) و مساعدت مالی به برنامه محرم اظهار امیدواری کرد که بتواند در این برنامه شرکت کند.