Gerdab.IR | گرداب

كاهش صداي اذان به خواست اسرائيلي ها

تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۸۹

یک روزنامه عرب زبان نوشت: پاسخ مثبت تشکیلات خودگردان فلسطین به خواسته صهیونیست ها مبنی بر کاهش پخش صدای اذان از مساجد کرانه باختری رسوایی بزرگی برای ابومازن است.

به گزارش گرداب به نقل از مهر، روزنامه القدس العربی دیروز در سرمقاله خود که با عنوان "رسوایی جدید تشکیلات خودگردان فلسطین" به چاپ رسید به شدت از عملکرد این تشکیلات در قبال ملت فلسطین انتقاد کرد.

در این مقاله آمده است: شهرک نشینان اسرائیلی مستقر در کرانه باختری که تعدادشان از نیم میلیون بیشتر است از همه امکانات از جمله زمین، آب و راه های ویژه و همچنین حمایت امنیتی از سوی نیروهای امنیتی فلسطینی نیز برخوردارند اما با این حال از یک موضوع آزرده خاطر هستند و آن صدای اذانی است که از مساجد کرانه باختری 5 بار در روز پخش می شود.

القدس العربی ادامه می دهد: روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونت نوشت بعد از انتقال این موضوع به سران تشکیلات خودگردان فلسطین از سوی سران اسرائیلی، طرف فلسطینی درخواست "عادلانه" شهرک نشینان صهیونیستی را خوب درک کرد! و با ارتش اسرائیل در این زمینه به تفاهماتی دست یافت و آن کاهش پخش صدای اذان از مساجد کرانه باختری است!

این روزنامه عرب زبان می نویسد: اعتراض شهرک نشینان غاصب امری دیگر است، اما همراهی تشکیلات خودگردان فلسطین و رئیس آنان و همچنین وزیر اوقاف و امور دینی آن رسوایی دیگری است که به سریال رسوایی تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه می شود.

القدس العربی می افزاید: اگر تشکیلات خودگردان فلسطین تشکیلاتی ملی بود هرگز به این خواسته پست اسرائیلی ها که با تعالیم و اصول اسلام در تضاد است، پاسخ مثبت نمی داد.

این روزنامه تأکید می کند: هنگامی که این خبر را شنیدیم احساس ننگ کردیم و خجالت زده شدیم. همچنان بسیار احساس شرمندگی کردیم زمانی که متوجه شدیم، چنین تفاهماتی از هفته گذشته به اجرا در آمده است.

القدس العربی در پایان با لحنی تمسخرآمیز و تأسف بار می نویسد: نباید غافلگیر شویم اگر در روزهای آتی مطلع بشویم که تشکیلات خودگردان فلسطین دستور پخش نشدن اذان  از مساجد و همچنین در تنگنا قرار دادن مؤذنین را صادر کرده است.