گرداب هشدار می‌دهد:
دو امکان ایجاد ربات و کانال، محلی برای جولان برخی افراد سودجو شده است. عده ای که به صورت فردی و یا سازماندهی شده در پی نشر محتوای خاص بر روی گوشی های مردم هستند. محتوایی که به نظر می رسد با همه بندهای فهرست مصادیق محتوای مجرمانه قابل تطبیق است
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۱۶۵۱۹

گروه امنیت سایبر گرداب: نرم‌افزار ارتباطی تلگرام که این روزها مورد توجه و اقبال ایرانیان است، تاکنون سرویس‌های مختلفی را ارائه کرده است و شاید یکی از دلایل محبوبیت این نرم‌افزار، همین سرویس‌های متفاوت باشد.

در میان خدمات ارائه شده، امکان ساخت استیکر، ساخت ربات و امکان ایجاد کانال، حاشیه‌ساز شده است.

ارائه استیکرهای غیراخلاقی و یا ساخت استیکر با تصاویر کاربران دیگر، نخستین حاشیه این نرم‌افزار بود. در حالیکه گمان می‌رفت این اقدامات، باعث خواهد شد که کاربران ایرانی نتوانند از تلگرام استفاده کنند، اما موضوع با همکاری شرکت مذکور، ختم به فیلتر نشد. واضح است که مدیران تلگرام نیز نمی‌خواهند حجم بالای مخاطبان ایرانی خود و منافعی که از این ناحیه به آنان می‌رسد، را از دست بدهند.

اکنون پس از غیر فعال شدن این امکان، دو امکان ایجاد ربات و کانال، محلی برای جولان برخی افراد سودجو شده است. عده‌ای که به صورت فردی و یا سازماندهی شده در پی نشر محتوای خاص بر روی گوشی های مردم هستند. محتوایی که به نظر می‌رسد با همه بندهای فهرست مصادیق محتوای مجرمانه (موضوع ماده 21 قانون جرایم رایانه‌ای)، قابل تطبیق است:

الف) محتوا علیه عفت و اخلاق عمومی

ب) محتوا علیه مقدسات اسلامی

ج) محتوا علیه امنیت و آسایش عمومی

د) محتوا علیه مقامات و نهادهای دولتی و عمومی

ه) محتوایی که برای ارتکاب جرایم رایانه ای به کار می رود ( محتوا مرتبط با جرایم رایانه ای (

و) محتوایی که تحریک، ترغیب، یا دعوت به ارتکاب جرم می کند ( محتوای مرتبط با سایر جرایم(

ز) محتوا مجرمانه مربوط به امور سمعی و بصری و مالکیت معنوی

ح) محتوای مجرمانه مرتبط با انتخابات مجلس شورای اسلامی

ط) محتوای مجرمانه مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری

سوای از کاربرانی که به گوشه‌ای از اقدامات مجرمانه آنها در بالا اشاره شد، تعدادی از سایت‌های معاند نیز، اقدام به راه‌اندازی کانال در تلگرام کرده‌اند. اقدامی که می‌توان آن را در راستای پروژه نفوذ دشمن نیز ارزیابی کرد.

فهم اینکه این سایت‌ها به چه دلیلی فیلتر شده‌اند، چندان دشوار نیست. کافی است به محتوای آنها نگاهی انداخت. محتوایی که می‌توان گفت با هر یک از بندهای فوق، قابل تطبیق است.

اینک استفاده از بستر تلگرام برای انتشار محتوای مجرمانه موجب نگرانی سایر کاربران شده است. چرا که با تداوم وضع موجود، احتمال آن وجود دارد که دود بی فرهنگی این عده، به چشم همه کاربران برود.

بخشی از کاربران با درک این موضوع، در گروه‌های خود، مباحثی مانند راه‌اندازی کمپین درخواست از این سایت‌ها برای خروج از تلگرام را مطرح می‌کنند.

گرداب ضمن هشدار جدی به این کاربران (به ویژه کسانی که به صورت سازماندهی‌شده این اقدامات را انجام می‌دهند) به مسئولان وزارت ارتباطات پیشنهاد می‌کند برای این موضوع نیز چاره‌ای بیندیشند و موضوع را به گونه‌ای با مدیران نرم‌افزار مذکور حل و فصل نمایند.

فراموش نکنیم که در توضیح کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه[1] برای فیلترینگ وی چت آمده بود:

«به دلیل اینکه نرم‌افزار وی‌چت علاوه بر جمع‌آوری کلیه اطلاعات موجود در گوشی‌های کاربران و رصد ارتباطات اعضاء، حریم خصوصی آنها را نقض نموده و در عین حال این نرم‌افزار عامل انتشار بسیاری از محتواهای مجرمانه غیراخلاقی و مستهجن که برای نوجوانان ضررهای جبران ناپذیری را به‌دنبال داشته و به خاطر آسیب‌های اجتماعی بسیار زیادی که برای جامعه در بر داشته و دارد و همچنین به لحاظ اینکه ایجادکنندگان این نرم‌افزار در خارج از کشور قرار داشته و به هیچ وجه پاسخگوی تخلفات خود و شکایات خانواده های زیان دیده نبوده و نیستند؛ بنابراین کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه در اجرای درخواست‌های متعدد خانواده‌های آسیب‌دیده ناچار به فیلتر و مسدودسازی نرم‌افزار مذکور گردیده است.»

سایت گرداب پیش‌تر نیز در مطلبی با عنوان «از روزهای دایال‌آپی تا استیکرهای تلگرامی»، تاریخچه‌ای از سواستفاده برخی کاربران از فضای مجازی را بازگو کرده بود. سو استفاده هایی که باعث ایجاد محدودیت برای همه کاربران می‌شود.


[1] طبق ماده 22 قانون جرایم رایانه‌ای، این کارگروه متشکل از نمایندگانی از سه قوه قضائیه، مجریه و مقننه (شامل 6 وزیر از دولت، دو نماینده مجلس شورای اسلامی و به ریاست دادستان کل کشور) است.

نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۳۹
سالار
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
جمع کنید بابا.. معلومه چقد از اصلاح طلبا می ترسید.. می ترسید کرسی های مجلستونو از دست بدید..
مطمئن باشید دولت فیلتر نمی کنه تلگرامو..
پاسخ ها
پژمان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
فازت چیه سالار؟!!
چند چندی با خودت؟
چه ربطی داره؟
چیو به چی داری ربط میدی؟
این مطلب داره هشدار میده درباره محتوای مجرمانه
تو دوس داری خانوادت تو فضایی باشند که پر از کثافت کاری و اخلاقی و ... باشه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
خوب مشکل کجا است که اصلاح طلبا برای رأی آوردن نیاز به کانال‌های ارتباطی بی‌قانون دارند؟ غیر از این است که تبلیغاتشان مبتنی بر دروغ و تهمت و جعل خبر است که در فضای قانونی برایشان تبعات دارد؟
حامد مافی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
به نظرم فیلترینگ هوشمند روی اینستاگرام به خوبی جواب داده و محتوای غیر اخلاقی به درستی از دسترس خارج شده
اینجانب از مسوولین تقاضا دارم تا فیلترینگ هوشمند را بر روی تلگرام هم اجرایی کنند تا از نشر محتوای غیر اخلاقی جلوگیری شود.بنده با فیلتر شدن کلی تلگرام مخالفم!
پاسخ ها
کریم
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
خوش تیپ، اون مدت که فیلترینگ هوشمند روی انستاگرام اجرا شد، حتی پیج هایی که مشکل نداشتن هم دسترسی بهشون مشکل شده بود، خود دولت هم گفت این فاز ناموفق بود و به مشکل خورد، حالا میگی فیلترینگ هوشمند روی تلگرام؟
آخه چرا اطلاعی ندارین الکی نظر میدین؟
ا
| United Kingdom |
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
به نظرت استیکرارو چجوری فیلتر هوشمند کنن:/
حمید
| Germany |
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
دوست عزیز این موضوع در مورد تلگرام عملی نیستش ,چون ساختار کاری متفاوتی دارن,و صدالبته در اینستاگرام هم چندان کارساز نبوده
حامد صافی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
فیلترینگ غیر هوشمند اگر می تونست جواب بده مطمین باش روی فیس بوک جواب می داد. امکان رصد محتوای تلگرام بدون مجوز از خود سازنده وجود ندارد.
rc
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
فکر کردی به همین راحتیه؟ کلی آدم متخصص جمع شدند ، تز فیلترینگ هوشمند رو دادن. باید اول بررسی بشه آیا روی قالب سیستم پیام رسان شدنی هست یا نه...
خیلی سخت تر از اینستا گرامه فیلتر کردنش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
به نظرم جواب داده؟! چی رو جواب داده!
آقا کل صفحات اینستاگرام بازه، و کافیه آدرسش رو بزنی تا تو مرورگرت ببینیش. دروغ بزرگ‌تر از این نمی‌شه که https رمز شده را فیلترینگ هوشمند کنند!
مهدیار محمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
با هشدار کار به جایی نمیرسد.
من این جماعت را خوب می شناسم.

علم ، فقط با علم میشود حریفشان شد ، اعتقادات را بوسیدند گذاشتن کنار.
کریم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
خواهشا خودتون یه نرم افزار بسازید تا ما تکلیف خودمونو بدونیم... هر دو ماه باید از این سرویس به اون سرویس اسباب کشی کنیم... ما برای ارتباط با خانواده مان نیاز به چنین سرویس هایی داریم...
خستمون کردید..ای بابا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
اگر واقعا موجب تضعيف امنيت ملي ميشود حتما جلوي اين شبكه را بگيريد.
متشكرم
سید میلاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
سلام ، به نظر من سیستم فیلتریگ هوشمند میتواند بر این قسمت از کانال ها رویت و اشراف کامل داشته باشد، چون به نظر من فواید این گونه کانال ها از معایبش بیشتر شده با توجه به فرهنگ سازی های درستی که در این راستا اجرا شده ،
یک پیشنهاد
همانگونه که میدانید میشود کانال زیر دامنه یک دامنه یا به اصطلاح یک آدرس خاص را فیلتر کرد نه کل دامنه را ! (همانند فیلترینگی که در بعضی از صفحات نرم افزار انستاگرام رخ داد)
از انجایی که کانال های آدرس اختصاصی دارند میشود با فیلتر کردن آدرس های مد نظر(که دیتا بیس آنها موجود میباشد) از وارد شدن به اینگونه کانال ها جلوگیری کرد.
پاسخ ها
کارشناس فناوری اطلاعات
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
حرف شما اشتباه است. ارتباطات تلگرام، وایبر، واتس اپ و بیشتر نرم‌افزارهای ارتباطی تلفن همراه رمز شده است و بنابراین مخابرات آدرس اختصاصی صفحه را نمی‌بیند که بخواهد جلوی دریافت داده آن را بگیرد و اصطلاحاً آن را فیلتر کند. در حقیقت، فیلترینگ هوشمند به لحاظ فنی ناممکن است و صرفاً یک ادعای خلاف واقع است.
فاطمه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
واقعا دیگه شورش رو دراوردن؛ هر چی میشه فیلتر فیلتر...
ویچت، وایبر؛ حالا تلگرام؟!!!!
حالا یک عده ای دوست دارن هر جور استفاده کنند؛گناه ما چیه که داریم سالم استفاده میکنیم؟!

حالا به نظر شما واقعا با فیلتر کردن اپلیکیشن ها ، محتوای مجرمانه کم میشه؟!
نه؛ با این کار خیلی از کاربران به سوی فیلتر شکن ها و فیسبوک میرن و شبکه های اجتماعی ای مانند فیسبوک هم دقیقا مرکزی حرفه ای برای جولان دادن افرادی هست که با نظام مخالف اند و یا مطالبی خلاف قوانین ایران منتشر میکنند...
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
متاسفم برای خودمون که بخاطر ی عده خرابکار دسترسی میلیون ها نفر رو قطع میکنید

اگر عرضشو دارید جلوی اون ی عده خراب کار رو بگیرید
امیرمحمد نصیری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
سلام و وقت بخیر خدمت دوستان
عزیزان تلگرام سایت خارجی و از همه مهمتر این سایت برای اسرائیله چرا باید ما بهیه سایت اسرائیل بازدید بدیم؟چرا باید از کارو زندگی خودمونو بندازیم برای اینکه به تفریح بیشتری برسیم؟چرا ناخداگاه باید با عکس و فیلم های مبتذل روبرو بشیم و تحریک بشیم؟
90درصد کسانی که مبتلا به بیماری خودارضایی هستند از سایت ها و تلگرام استفاده میکنند همش گروه های سکسی و کانال های سکسی کسی هم جوابگوی این ها نیست چرا باید اینجوری باشه؟ یعنی ما ایرانی ها واقعا غیرت داریم؟ واقعا غیرتی وجود دداره؟ اگه وجود داره چرا باید سایت اسرائیلی باجنگی نرم با ما بجنگه.شما غیرتت قبول میکنه خواهر یا مادرت بیاد فیلمای مبتذل و عکس های مبتذل به طور خودناگاه برخورد کنه؟کسی که چیزی جلوی چشش باشه مجبوره ازش استفاده کنه ولی وقتی نداشته باشه دیگه حتی بهش فکرنمیکنه اگه واقعا دین دارید اقا واقعا مسلمونید اگه واقعا ایرانی هستید رای بدید به فیلتر تلگرام.
باارزوی جامعه ای برتر
در پناه حق دوستان امیدوارم به حرفام فکرکنید و بهش عمل کنید .
مرگ براسرائییل
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
متاسفم برای ذهن مریض شما اینجا مصداق این ضرب المثله کافر همه را به کیش خود پندارد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
آقای عزیز چه ارتباطی به مسال جنسی داره؟ برای مثال بنده چون از پدر و مادرم دورم واقعا اینجور شبکه ها باعث شده ما به هم نزدیک باشیم. مهم طرز استفاده مردم و فرهنگ سازیه. چون با چاقو میشه آدم کشت که نباید همه چاقوها رو جمع کرد که.
محمد
|
France
|
۰۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
خب منکهبه طور کلی با سانسور مخالفم.....البته به لحاظ فلسفی و فکری معتفدم جلوی دسترسی به دیتا رو نباید پرفت........ودر حال حاضر هم نمیتوان گرفت.........یکی از مشکلات فرهنگی ما هم،دقیقن همینه که همه دائما غر میزنند و هی میگن تو این موضوع بی فرهنگیم و توفلان تکنولوژی فرهنگش نیست و نداریم.......ولی خود همون طرف تو تنهاییش دقیقا همین بی فرهنگی رو مکنه..........یجورایی دورو و ریاکاری رو زیاد میکنه،اگر آزادی بیان و حرف و(بطور کلی دیتا) نباشه......خیلی عجیبه که ما ی فیلترینگ رسمی داریم ولی به اندازه سایت های فیلتر شده فیلترشکن براحتی استفاده میشود.......خب این تجارت عظیم فیلترشگن ،عدد کمی نیست.......نکته بعدی هم برای شما دوستان فنی هستش.........بجای اینکه هر دوهفته یبار از دولت دوست و برادر چین هی پچ برنامه فیلترینگ بگیریم خودتون دست بگیرید.......خودتون بهتر میدونید یکی از دلالیل ترافیک چهنای باند مون چیه............و در آخر ی استثنا برای حرفم قائلم ،واونهم برای محتوای پورنو هستش که اونهم برای حال حاضر ما واقعن ضروری هستش...........و بسیار هم محکم گرفته شود........
سیب
|
Germany
|
۰۰:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
می بینید دوستان عزیز
شما دیگه این مزخرافاتی که می نویسید برای مردم اهمیتی نداره
مردم میدونن که چرا این کارا انجام میشه
بحث منافع در میانه
بحث انتخاباته
خودتون رو بیشتر از این مسخره نکنید
مردم بیشتر فاصله میگیرند از شما
ناشناس
|
United States
|
۰۴:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
این هشدارها و فریادهایی که بر سر مردم خالی میکنید بردارید ببرید سر همراه اول که پیامکهای تبلیغاتیش آسایشو گرفته خالی کنید
به ضعیف میرسید قلدر میشید؟ زورتون به گنده ها نمیرسه؟
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
تلگرام برنامه خوبیه و کانال هم قابلیت جالبیه من خودم عضو چنتا کانال خوب هستم، اما متاسفانه کانال های مخربی هم واقعا وجود داره و فکر نمیکنم بشه کانال های مخرب رو فیلتر کرد و احتمالا کامل فیلتر بشه. هر چند که با این اوضاع کانال ها و روبات ها بنظرم فیلتر بشه بهتره اما ای کاش درست استفاده میکردیم.
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
البته کلا باید روی محیط مجازی نظارت باشه هر روزه شایعات زیاد ضد دین و حکومت ارسال میشه که واقعا روی افکار جوونا تاثیر گذاشته نمونشون رو هم میتونید اینجا ببینید:
http://shayeaat.ir/
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
واقعا چرا عدم استفاده درست عده ای باید باعث بشه که کل جامعه از یک امکان محروم بشن. هر کسی مسئول کار خودش هست و نباید استفاده نادرست عده ای رو به کل جامعه بسط داد. کسانی به دنبال مقاصد دیگه ای هستند با فیلتر هم مقاصدشون رو دنبال می کنن و تاثیری براشون نداره. بهتره که فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی رو به مردم یاد بدیم به جای اینکه هی فیلتر کنیم!
شبکه های اجتماعی داخلی هم هستند مثل انار و ابرک . اما تو اون شبکه ها هم عده ای راه دیگه ای رو دنبال می کنن! هر چند که مدیریت این شبکه ها نظارت می کنند و مصادیق مجرمانه راحذف می کنند.

درست مصرف کنیم....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
اگر امروز فیلتر شود دیر است
ناشناس
|
Germany
|
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
بجای فیلتر این برنامه ها به ففکر بحران آلودگی هوا و بحران بیکاری و حذف دلالان سود جو از صنعت و تجارت و ... باشید بهتره فک کنم
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
باسلام خدمت همه عزیزان در مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته سپاه.اینجانب پیشنهادی دارم مبنی براینکه مرکز بررسی جرائم سازمان‌یافته هم یک کانال ارتباطی برای ارسال گزارشات درتلگرام درست کند .ممنونم
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
راست میگه چرا این کار رو نمیکنین اینطوری خیلی سریع خود مردم گزارش میدن
شیما
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۹
حقیقتا تا الان نمیدونستم تلگرام حاوی کانال های مستهجن هم هست. ولی به نظرم فیلترینگ جز محدود کردن دست خودمون در کنترل این شبکه ها چیزی بیش نیست. در فیس بوک امکان کنترل افراد از دست رفته و به سختی میشه افراد رو به تله انداخت با نام و تصاویر بنده سالهاست صفحه ی فیس بوک ساخته اند و ای پی ها همگی برای خارج از کشور به سبب وی پی ان ها و فیلترشکن ها چه بهتر که خودمون دست به ساخت شبکه های اجتماعی پر مخاطب بزنیم . بدون اینکه خودمونو لو بدیم اونوقت هم گنرتل داریم روی کاربران و هم میتونیم شناسایی کنیم افرادی که مخل اسودگی دیگران هستند رو
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۳۰
سلام رفقا
همه حرفا درست و خیلی خوبه و هشدار ها به جاست کاملا بجاست اما کمی تامل کنید...
به نظر شما نباید به جای این همه داد و بیداد که همه ملت هم می دونن شما راست میگید بشینید فکر چاره یعنی همون عملی کردن باشید بابا مردم تو این شبکه های اجتماعی و تو اون سایت و تو اون رسانه نرن پس کجا برن؟
رفقا بسازید تو رو خدا خیلی هم راحته انقدر قوی در حوزه سایبری هستیم که مطمئن باشید می تونیم فقط حرکت نیازه!
بسازید شبکه اجتماعی خوب نه مثل بیسفون که همون .... لا اله الا الله چی بگم والا مطالعه دربارش می فهمید سرور کجا و شرکت و کار ...
بسازید سایت های خوب و ارزشی و با محتوای بسیار جذاب و فعال و از همه مهمتر آنلاین مثل راسخون و تبیان و ...
بسازید یک رسانه ملی بسیار فعال و جذاب انیمیشن و فیلم های سینمایی و ...
باور کنید مردم و همه ما میخواهیم در همین ایران در شبکه ها باشیم اما وقتی یک سایتی مثل X ایمیل در ایران میده ولی بعد ی مدت که کلاا بودجش تموم میشه و سایت رو پشتیبانی نمیده ما دیگه به چی اعتماد کنیم پس
شما بسازید و به دولت و مجلس و کارگروه و .... کاری نداشته باشید آقا جهادی جهادی جهادی باشید عمل کنید حرف بس است
حضرت آقا فرمودند:
جهادی !
پس هرکه دارد هوس کار جهادی بسم الله
ی مسابقه بزارید با نام طراحی شبکه اجتماعی بومی با بهترین امکانات و جذاب ترین صفحات پس می تونیم نمیخایم و بهانه های علکی میارین من متاسفم فقط همین!
پاسخ ها
محمدرضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۶
ما شبکه اجتماعی ساختیم ولی چه فایده وقتی کسی استفاده نمی کنه و یا اگر استفاده می کنن به دنبال هدف های دیگه هستند!
فرهنگمون خرابه باید فرهنگ استفاده از شبکه های اجتماعی رو به مردم یاد داد.
ما دوتا شبکه اجتماعی ساختیم (کوکجا و انار) با ارشاد هم همکاری کردیم و نحوه فیلترینگ و بررسی گزارشات رو هم به صورت نیمه اتومات گذاشتیم.
ولی فرهنگ استفاده درستی ندیدیم. باید دوستانی که تو نهاد ها هستند حمایت می کردند. ولی متاسفانه ما حمایتی نشدیم و تقریبا تیم اجرایی این شبکه های اجتماعی از بین رفت و توسعه ای نخواهد داشت. ولی همچنان سرویس ها فعال هستند و مردم میتونن استفاده کنن. هزینه های این شبکه ها جز ضرر چیزی برای ما نداشته. ولی همجنان این شبکه ها رو سر پا نگه میداریم.
ستاره
|
Netherlands
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۱
آقا مسعود در زبان فارسی ابتدا فاعل میاد بعد فعل !!!!
سعيد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۲
بنظر من هم بهتره مجرمين فضاي مجازي رو متنبه و دستگير كرد تا براي ديگران درس عبرت شه و كسي سراغ هك و استفاده سودجويانه و مجرمانه فضاي مجازي نره.
اگه واسه مجرمين اينترنتي جريمه و تنبيه و دادگاه و حبس متناسب با جرمشون باشه ،بنظرم اين بهترين راهكاره.
چون تو نسل جوان خيلي باب شده آموزش هك و اين چيزها.خيلي ها هم بدون آگاهي از فرهنگ استفاده از فضاي مجازي و جرم و اين آسيب رسانيش، بخاطر شيطنت و كنجكاوي سمت هك كردن و اين كارها ميرن
امیرعلی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۵
به نظرم با فیلتر شدن کامل نمیشه مشکل رو حل کرد. چون کسی که بخواد استفاده بکنه با فیلتر شکن وارد میشه.
باید فرهنگ سازی کرد و آموزش داد و به این نکته هم توجه کرد که تکنولوژی در حال پیشرفت هستش و ما نباید عقب بمونیم. بهترین کار اینه که نرم افزارهای بومی با زیر ساختهای قوی راه اندازی بشه با امکانات کامل مشابه نمونه های خارجی مثل همین تلگرام.
دوتا پروزه مشابه مثل فانوس و گفتگو حدود یک سال قبل اجرایی شده بودند نمیدونم این دو پروزه به کجا کشید و چرا نرم افزارهاشون کار نمیکنه الان.
علت چیه و چرا مسئولین و بلاخص دستگاه های دولتی همکاری نکردند. چون اگر قطعا حمایت میشد الان این دو نرم افزار همه گیر میشد و کار میکرد.

بهترین کار اینه که ما بستر رو در داخل کشور آماده کنیم. زیرساخت ها آماده بشه. ما هنوز تو توزیع اینترنت به مشترکین مشکل داریم و توزیع عادلانه ای تو مراکز استانی و شهرها نداریم. شرکتها پول پهنای باند دو مگ میگیرند ولی سرویس 128 میدند خوب این شرعا درست نیست.

مراکزداده استانی با بهترین متدهای روز دنیا راه اندازی بکنند. به کرم حضرت زهرا منافع و منابع خوبی از نظر مالی داریم چرا باید در بدترین وضعیت باشیم.

شخصا خودم تو ده روز گذشته 8 روز کامل اینترنتم قطع بودش و مخابرات مازندارن پاسخگو نبود. خوب این شرعا مشکل داره. که من ده روز محروم باشم و ده روز از مدت زمانم بگذره و نتونم از حجمی که خریداری کردم استفاده بکنم. و بهانه های بنی اسرائیلی بیارند.
تحصیل کرده جامعه
|
United States
|
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
من نمیدانم چرا شما اینیستاگرام و وایبر و لاین و... را فیلتر نمیکنید خواهر من 17 سال دارد الان چتد سال است که مبایلش از صبح تا شب دستش است و معلوم نیست با چه پسرها یا دختر های ارتباط دارد چند سال است واقعا ذاتش خراب شده خیلی گستاخ شده هر کی با او ازدواج کند بدبخت می شود و البته اکثره دختر ها الان همینند

اینیستاگرام و لاین و وایبر و .... را خواهشا فیلتر نمایید و با این فرهنگ بد مردم ایران باید مسئله را منحل کرد نه حل برادره من
علیرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۴
با سلام و خسته نباشید
به نظر بنده باید تلگرام هر چه زودتر فیلتر بشه چون اولا محتوای بعضی یا بهتر بگم بیشتر کانالهای این شبکه بسیار ضد اخلاقی هستند و ثانیا به دلیل اینکه بعضی از کاربران این شبکه اجتماعی این محیط رو مورد استفاده برای اختشاش و اقدام علیه امیت ملی کردن و ان برای یک ایرانی پایبند به نظام اسلامی و مقید به رهبری غیر قابل پذیرش هست
فری
|
-
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۶
چقدر دلم می‌سوزه برای ما ایرانیا که هنوز نفهمیدیم که چه کلاه گشادی سرمون رفته!
می‌تونیم به جای سر و دست شکستن برای شبکه‌های اجتماعی خارجی، شبکه‌های اجتماعی داخلی رو تقویت کنیم.
مسئولین حمایت نمی‌کنند
حمایت مالی و معنوی
وگرنه مخ جوانان ایرانی الان تمام جهان را زیر نفوذ خود داشت!
مانمی‌توانیم را اینقدر گفتند و گفتند که جوان ما الان فکر می‌کنه اگر تلگرام نباشه از ایرانیا دزدی اطلاعاتی کنه و پولشون رو به جیب بزنه و فرهنگ خودش رو قالب کنه، چه اتفاق تأسف باری خواهد افتاد!
بیایید برای یک بار هم که شده، ما جوانها بفهمونیم به مسئولین که ما می‌توانیم جهان را با فضای مجازی تصرف کنیم به شرط این که مدیران ما مثل بحث موشک و نانو و هسته‌ای، اهمیت فضای مجازی را درک کنند و هزینه‌های مالی آن را تصویب و واریز کنند. ما شبکه مجازی قوی ایرانی می‌خواهیم! آهای مسئولان صدای در حال نابودی ما جوانان را از زیز این همه آوار شبکه‌های مجازی خارجی بشنوید! آهای مسئولان کجایید که به داد ما جوانان برسید!
نظر شما :
نام:
ایمیل:
* نظر:
* کد امنیتی:
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد