Gerdab.IR | گرداب

دغدغه‌های امنیت سایبری بحرین

تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴

مدیر امنیت سایبر سازمان تنظیم مقررات مخابرات بحرین، اعلام کرد که امنیت سایبر مسئله‌ای است که نیازمند همکاری بین‌المللی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات است.

به گزارش گرداب از واحد بین‌الملل سایبربان؛ بعد از ملاقات برخی سران عرب در کمپ دیوید با اوباما در چند ماه گذشته، گروهی به نام «Cyber Working Group» متشکل از نمایندگان آمریکا و کشورهای عرب حوزه‌ی خلیج‌فارس، تشکیل شد و هدف از آن تلاش بری بهبود امنیت سایبر بود. خلید بن دعیج الخلیفه، از اعضای این گروه و مدیر امنیت سایبر سازمان تنظیم مقررات مخابرات بحرین، اعلام کرد امنیت سایبر مسئله‌ای است که نیازمند همکاری بین‌المللی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات است.

وی به این نکته اشاره کرد که امنیت سایبر از دیدگاه اقتصادی و امنیتی یک اولویت برای بحرین است و این کشور در حال اتخاذ معیارهایی از سوی کشورهای عرب و آمریکا برای تقویت امنیت سایبر زیرساخت‌های حیاتی است.

بن دعیج افزود تهدیدات سایبری می‌تواند موجب تشنج اقتصادی در سطح ملی شود، عملیات تاکتیکی نظامی را به هم بزند یا منجر به اختلال در عملکرد سامانه‌های رایانه‌ای مانند شرکت آرامکو شود. بعد از این جریان آمریکا کشورهای این منطقه را تشویق کرد تا امنیت سایبر خود را تقویت کنند و از این طریق آمریکا متحدین سایبری خود را افزایش می‌دهد.

بحرین در سال 2013، کشور ایران را متهم به حمله سایبری به این کشور کرد. باید افزود کشورهای عرب حاشیه‌ی خلیج‌فارس با کشورهای گوناگون دیگر به‌منظور تقویت پدافند و امنیت سایبر خود شروع به همکاری کرده‌اند؛ مانند همکاری بحرین، عربستان سعودی و قطر یا همکاری کویت با انگلیس.